didthedid Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Hvordan motiveres du/folk til å gjøre matematikk på skolenivå? Lenke til kommentar
røykDZA Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Motivasjonen er jo i bunn og grunn og få et godt nok grunnlag til å bestå fagene. Anbefaler og sette småe mål, f.eks: Regne 30min matte annenhver dag, også øke mengden gradvis. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Mestering gir motivasjon, og er den beste motivasjon som finnes. Når du regner flere oppgaver og dermed mestrer oppgavene, så vil også motivasjonen økes tilsvarende. Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Jeg lekte meg med Gamemaker, et ganske enkelt program som lar deg lage egne spill, og oppdaget at jeg faktisk hadde bruk for det jeg lærte på skolen. Med det jeg lærte i mattefaget kunnet jeg lage mer og mer avanserte spill. Lenke til kommentar
blured Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 (endret) Matematikk handler mye om å klare å se mønstre. På lavere nivå (stort sett til man er ferdig på VGS) så går dette stort sett ut på å lære seg en regel, for så å abstrahere denne over på faktiske oppgaver. Så for meg var det en motivasjon at denne evnen bare ble større og større desto mer jeg jobbet med problemer. Og til slutt (etter videregående), så hadde jeg bygget opp et reportear som førte til at jeg nå kan bruke det til å utlede (og forstå) beviser, bruke det i jobb (informatikk) og i hverdagen (personlig økonomi, oppussing/snekkerarbeid, når jeg går i fjellet (avstander, snittfart, osv)). Jeg er også overbevist om at den evnen til å abstrahere man får av matematikk/logikk også gjør en bedre til å abstrahere på helt andre områder i livet også. Endret 14. januar 2017 av blured 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå