didthedid Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Jeg bor i Stavanger og ønsker å prute på nåværende husleie til utleier. Dette ønsker jeg å formidle skriftlig for å ha alt dokumentert. Noen forslag til hvordan jeg kan gå frem for å prute/reforhandle leieprisen? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 (endret) Er kontrakten din slik at du nå har anledning til å si opp bør du kontakte utleier. Forklar at du kan få liknende boliger med samme standard til enn lavere pris, og fortell at du vurderer å bruke oppsigelsesretten din, med mindre huseier er villig til å gå i dialog om husleie. Det lønner seg å ta med dokumentasjon, for eksempel utprint av lignende boliger i området. Et annet utfall enn lavere husleie kan være at huseier går med på å heve standard på boligen, for eksempel ved å bytte ut hvitevarer, et cetera. Når utleier sier opp er det krav om at det skal begrunnes, men leieboer trenger ikke det. Det forutsetter selvfølgelig at man har mulighet til å si opp. Endret 13. januar 2017 av Lami 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 det åpenbare må vel være å sammenligne med andre leiemuligheter på markedet for øyeblikket, eller mangler med boligen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå