tingo Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Jeg funderer på å bygge en ny NAS med 8 stk 2.5 tommer harddisker (lagringsplass får man aldri nok av). En mulighet er å bruke en Icy Box IB-2280SSK adapter som har plass til 8 stk 2.5 tommer harddisker. Det eneste jeg skal ha inni er de 8 harddiskene, samt hovedkort (med cpu og minne) + evt ekstra sata kontrollerkort slik at jeg har nok sata porter til 8 harddisker. Jeg vil at kabinettet skal være så lite som mulig (fysisk), og at løsningen skal være stille (ok så stille som mulig). Forslag til kabinett? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Sjekk spesifikasjoner og se om kabinettet har 2x5.25" brønner så kan du ta det derifra Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2017 Det vet jeg. :-) Det er bare så himla mange og velge mellom.For å stille spørsmålet på en annen måte; hvilket kabinett (med 2 x 5.25 tommers brønner) og så lite som mulig i fysisk størrelse er anbefalt? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 11. september 2017 Forfatter Del Skrevet 11. september 2017 Endte opp med et mikroATX hovedkort; det var det eneste rimelige med 8 sata-porter. Dermed måtte jeg ha kabinett med plass til mikroATX hovedkort, det ble et Fractal Design Core 1100. Så handlet jeg en SST-FS208B på eBay (fra Tyskland, så tok det ikke så lang tid). Har fått installert FreeNAS nå, og begynt testing. Fornøyd så langtt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå