Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN som "stopper opp"

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt hjelp.....

Har en bekjent av min far som klaget over internett forbindelsen. Jeg sa meg villig til å ordne opp, da jeg antok at det som ville møte meg var en "misbrukt" maskin dvs full ufragmentert hardisk, stort antall nye/gamle programmer, adaware, virus m.m.

Dette viste seg og ikke stemme.

Maskinen var helt "ren", Win2000, "ingen" programmer. Maskinen var i topptrim, etter at en svoger hadde hjulpet dem med ovenstående scenario dvs hardisk full av "dritt".

Her er problemet:

ISDN tilkobling......... kobler opp og alt er bra....etter noen minutter derimot så bremser alt opp og tilslutt får du ikke gjort noe på nettet i det heletatt.

Dette problemet oppsto etter at maskinen ble rekonfigurert av eiers svoger. Svogeren jobber med PC og på det jeg så kunne jeg ikke gjort jobben bedre selv.

Noen som har tips eller innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble maskinen formatert? Ferskt os? Sjekket hva som går på nett med feks. Zone alarm?

Helt sikker på at det ikke er virus? Funker Isdn-linjen med andre maskiner?

Testet med annet Isdn-kort? Nyeste driverne?

Det var noen forslag til å begynne med...

Endret av slowcooler
Lenke til kommentar
Hei!

Trenger litt hjelp.....

Har en bekjent av min far som klaget over internett forbindelsen. Jeg sa meg villig til å ordne opp, da jeg antok at det som ville møte meg var en "misbrukt" maskin dvs full ufragmentert hardisk, stort antall nye/gamle programmer, adaware, virus m.m.

Dette viste seg og ikke stemme.

Maskinen var helt "ren", Win2000, "ingen" programmer. Maskinen var i topptrim, etter at en svoger hadde hjulpet dem med ovenstående scenario dvs hardisk full av "dritt".

Her er problemet:

ISDN tilkobling......... kobler opp og alt er bra....etter noen minutter derimot så bremser alt opp og tilslutt får du ikke gjort noe på nettet i det heletatt.

Dette problemet oppsto etter at maskinen ble rekonfigurert av eiers svoger. Svogeren jobber med PC og på det jeg så kunne jeg ikke gjort jobben bedre selv.

Noen som har tips eller innspill?

Jepp - har vært borti samme problem på flere PC'er både med fresh install av W2K og XP... og aldri funnet ut av det...fikk tilslutt ADSL - problem løst! :D

Er også interressert i å se om noen har løsningen på dette problemet...

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen!

Jeg skal gå igjennom maskina ikveld

1. Legge inn det jeg finner på Windowsupdate, finne nye drivere til ISDN-kortet

2. Selvsagt, sjekke om det samme skjer hjemme hos meg

3. Grave frem min gamle ISDN-boks å se hva som skjer når denne kobles til

Husker ikke om det lå Norton inne, men skal sjekke.

Det som jeg umiddelbart finner rart med dette, er at hastigheten er ok først...for så å bevege seg til 0!!

Flere innspill til løsning eller momenter å sjekke, tas imot med takk

Endret av Chrily
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...