Gå til innhold

Fado i Lisboa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helene har visst (uforvarende) satt i gang en trend her.

A ta bilder av graffiti-kunst (riktig stavet?) er vel ikke helt det vi først og fremst utviker vår fotografiske kompetanse med, selv om det utvilsomt gir muligheter til mange morsomme og dekorative motiver (er jo selv involvert).

Hva blir det neste?

Skal vi fotografere maleriene til Edvard Munch, Pablo Picasso, Leonardo da Vinci, etc. for så å legge ut her?

Det var bare et tankekors fra meg.

Mvh.Oddvar Mørk

NB! Ellers henger jeg meg på kommentaren til Fredrik N.

Lenke til kommentar

Godt dokumentert Fado-kunst. Jeg ville rettet opp hjørnene. Så litt om det Oddvar foreslår. "Om fotografi ikke er kunst, er det en kunst å ta gode fotografier". Sitat fra "Digital fotografi i praksis" av Magnar Fjørtoft. ( sunnmøring bosatt på Nordmøre) Jeg synes Helenes utspill var spennende og artig. Det som befinner seg i det offentlige rom, kan dokumenteres. Hvis man skal gå i gallerier og ta bilder av andres kunst, stiller det seg annerledes. Her setter "Åndsverkloven" begrensinger. Hvis man bruker datamaskin som hovedverktøy for å mikse bilder, blir det datakunnskapene som blir vesentlig og ikke fotografen bak kameraet. Jeg så at Helge var en snill mann og tilga deg. Jeg tror du hadde fått større problemer med bildet på foto.no enn her. Jeg er ganske åpen og frittalende, det hadde sikkert vært bedre å holde kjeft :-) Mvh Gunnar

Lenke til kommentar

Godt dokumentert Fado-kunst. Jeg ville rettet opp hjørnene. Så litt om det Oddvar foreslår. "Om fotografi ikke er kunst, er det en kunst å ta gode fotografier". Sitat fra "Digital fotografi i praksis" av Magnar Fjørtoft. ( sunnmøring bosatt på Nordmøre) Jeg synes Helenes utspill var spennende og artig. Det som befinner seg i det offentlige rom, kan dokumenteres. Hvis man skal gå i gallerier og ta bilder av andres kunst, stiller det seg annerledes. Her setter "Åndsverkloven" begrensinger. Hvis man bruker datamaskin som hovedverktøy for å mikse bilder, blir det datakunnskapene som blir vesentlig og ikke fotografen bak kameraet. Jeg så at Helge var en snill mann og tilga deg. Jeg tror du hadde fått større problemer med bildet på foto.no enn her. Jeg er ganske åpen og frittalende, det hadde sikkert vært bedre å holde kjeft :-) Mvh Gunnar

Så lenge man er saklig og konstruktiv i sine uttalelser og kritikk er det ikke feil å være både frittalende og åpen. Det synes jeg du er. Konstruktiv kritikk, både ros og ris, er vel det vi kan lære av og som gjør oss dyktigere innen foto. Takk for kommentar og tips. Mvh. Helge

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott bilde av gatekunst i sitt rette miljø .

Likte dette godt .

Flott fanget og dokumentert.

Er enig med Gunnar i at gatekunst i det offentlige rom .kan fotograferes/dokumenteres , ser ikke helt vitsen med å gå i et galleri og ta bilder av kunsten der . Ikke er det lov alle steder heller .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...