Tjohei Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har sett at det har begynt å florere med modchip tråder i Konsoll forumet. I retningslinjene står det i klartekst at denslags ikke tillates. Men ingenting gjøres med dem. Er det nå tillatt å snakke om modchips (noe jeg synes at det skal være)? I så fall burde retningslinjene oppdateres... Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Det er framdeles ikkje tillatt å prate om modchips. Det er heilt klart ein utestengingsgrunn å snakke om korleis ein moddar, og kvar ein får tak i modchips. Bruk "Rapporter innlegg"-knappen om du ser slike trådar. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Seriøst? Jeg trodde det var lov, jeg også. *skrive ned adresser og kopiere tråder for harde livet* Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Det er framdeles ikkje tillatt å prate om modchips. Det er heilt klart ein utestengingsgrunn å snakke om korleis ein moddar, og kvar ein får tak i modchips. Bruk "Rapporter innlegg"-knappen om du ser slike trådar. Joda, det var bare så mange tråder om det i "Konsoll" og ingen av dem ble stengt, og jeg synes det var litt merkelig at ikke moddisene så disse... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Da blir vel jeg snart utestengt fra forumet. Kan ikke skjønne hvorfor det skal være ulovlig å snakke om slike ting. Er jo fult lovlig å modifisere feks xboxen sin, så da bør det jo være lovllig å få hjelp til det også. Hvorfor er det ikke lov å hjelpe folk så de kan spille bacups av spillene sine? Er ikke alle som synes det er så artig å måtte betale 600 kr ekstra om en av ungene klarer å ødelegge et spill. Synes det er på tide reglene på forumet endres litt når det gjelder dette. Så lenge en ikke forklarer noen hvordan de kan laste ned spill osv så kan det umulig være noe gale i å hjelpe noen med valg av chipp osv. Lenke til kommentar
Wave Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Fullstendig enig med deg svortevik! Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Dette har vært tatt opp internt nå nettopp, og vi ble enige om at vi skal tillate snakk om modding av konsoller - men om vi oppdager at folk snakker om piratkopiering eller noe som likner på det, vil vi slå ned på det. Vi har konkludert med at en konsoll tilhører eieren, som må få lov til å gjøre hva han eller hun ønsker så lenge vedkommende er klar over at garantien ryker. Dette vil bli endret i retningslinjene neste gang de oppdateres. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Dette har vært tatt opp internt nå nettopp, og vi ble enige om at vi skal tillate snakk om modding av konsoller Hurra. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jippi! Vil det være lov å spørre/svare om hvor det selges modchip? Og henvise til sider hvor det er guider til hvordan montere chip også? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Man skulle tro det var greit, så lenge chippene selges uten bios / m. cromwell-bios. Så vidt jeg tolker det, går det vel greit å snakke om det meste, bortsett fra "vor for j tak i wam-mhrs.iso" og sånne ting. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Man skulle tro det var greit, så lenge chippene selges uten bios / m. cromwell-bios. Så vidt jeg tolker det, går det vel greit å snakke om det meste, bortsett fra "vor for j tak i wam-mhrs.iso" og sånne ting. *trykker febrilsk på Raport-knappen* Du sa noe ulovlig!!!! Jeg har ikke enda kommet noen butikker som selger modchip med noen annen bios enn Cromwell, så jeg tror ikke det skal være noe problem å legge ut linker på nettbutikker. Noen som vet om Executer Pro 2.3 er kommet i salg noen plasser? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Executer Pro 2.3 får du tak i på utenlandske spillbutikker (online). Modchips er lovlig, fullt lovlig. Jeg kan selge de midt på gata uten at politiet kan gjøre noe, MEN sekundet jeg installerer noe form for BIOS på chippen så er jeg "framed for life". Det er der grensa går, tipper mod'ene vet om det, men måtte bare si ifra. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Er jo lovlig å ta backup av egne spill også, er det lov og forklare noen hvordan dette gjøres da? De må jo tross alt gå forbi kopibeskyttelsen. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Er jo lovlig å ta backup av egne spill også, er det lov og forklare noen hvordan dette gjøres da? Dette er forbudt i henhold til norsk lov. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jippi! Vil det være lov å spørre/svare om hvor det selges modchip? Og henvise til sider hvor det er guider til hvordan montere chip også? Ja forutsatt at det er lov i følge norsk lov såklart. Men som yummy sier vil vi ta affære da det blir snakk om piratkopiering o.l. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Så vidt jeg tolker det, går det vel greit å snakke om det meste, bortsett fra "vor for j tak i wam-mhrs.iso" og sånne ting. 'Is that what I think it is? NO REQUESTS!'¹ [..om kopiering/backup av spill til eget bruk..] Dette er forbudt i henhold til norsk lov. Hvilken paragraf og hva står det i den? (jeg har helt glemt ut hvordan det funker, akk, hvor er LeD når man trenger ham) [¹] Premie til den som gjetter hvilket forum denne kommentaren typisk dukker opp. Endret 4. desember 2003 av LarsC Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Er jo lovlig å ta backup av egne spill også, er det lov og forklare noen hvordan dette gjøres da? Dette er forbudt i henhold til norsk lov. Er nå det forbudt i henhold til norsk lov? En av grunnene til at staten tapte mot DVD-Jon var vel at det er HANS plate, og at han kan gjøre hva han vil med den, så lenge det er til personlig bruk. Om andre land har andre regler, og Sony eller andre forbyr ting eller ikke, har ikke det mye å si så lenge Norge/EØS har andre regler. Som sagt er jeg ikke 100% sikker, men jeg mener bestemt at det ER lov å ta backup av egne ting. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Nei, altså, det er et skille mellom film/musikk/etc og programvare. Med programvare skriver du f.eks under på en avtale mellom deg og utvikler/rettighetshaver (det teksten som spretter opp, vettu). EULAer bør man egentlig lese for tiden. MS legger inn stygge ting der, se EULAen til WMP, f.eks. Men det er OT, sorry. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Dette er forbudt i henhold til norsk lov. Hvilken paragraf og hva står det i den? (jeg har helt glemt ut hvordan det funker, akk, hvor er LeD når man trenger ham) Ikke quote vekk det jeg quotet når det har betydning for saken. Det er snakk om sikkerhetskopiering av spill. Lov om opphavsrett til åndsverk § 12. Når det ikke skjer i ervervsøyemed, kan enkelte eksemplar av et offentliggjort verk fremstilles til privat bruk. Slike eksemplar må ikke utnyttes i annet øyemed. Bestemmelsen i første ledd gir ikke rett til å b) fremstille maskinlesbare eksemplar av datamaskinprogram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå