Gå til innhold

Visning av siste poster på underforum i hovedforum.


Anbefalte innlegg

Inntil nylig så var det mulig å se de overskriftene til de trådene i underforum som det sist var kommet innlegg i. Den enkelte av oss kunne justere hvor mange tråder vi ville se ved å "trykke på" pluss eller minustegnet bak. "Dette diskuteres nå + -"

 

Dette er ikke lenger mulig på hovedforum som "Foto og Video", Lyd og Bilde" og så videre.

 

Det er fremdeles mulig å gjøre dette på underforum som igjen har egne underforum. 

F.eks. Det er ikke mulig på "Foto og VIdeo", men det er mulig på dets underforum "Fotografering".

 

Pluss og minustegnet står på hovedforumene, men de er inaktive.

 

Dette har lenge vært en fin måte å få oversikt over innlegg på diverse underforum uten å måtte velge hvert underforum. Jeg håper dette bare er en "bug" og at muligheten kommer tilbake,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk prå denne :)

 

attachicon.gifUten navn.jpg

Beklager, men dette virker ikke.... Det "vis siste innlegg"-knappen gjør er (selvsagt) å vise de siste innleggene, men problemet er at det ikke er noen innlegg å vise når man er i en "hovedkategori". Hvis f.eks. går til gruppen "Foto og Video" og trykker på vis siste innlegg så vil du få se at der ikke er noen innlegg å vise (noe det burde ha vært)

Lenke til kommentar

Beklager, men dette virker ikke.... Det "vis siste innlegg"-knappen gjør er (selvsagt) å vise de siste innleggene, men problemet er at det ikke er noen innlegg å vise når man er i en "hovedkategori". Hvis f.eks. går til gruppen "Foto og Video" og trykker på vis siste innlegg så vil du få se at der ikke er noen innlegg å vise (noe det burde ha vært)

Hei, som Kontorstol skriver, så opplever jeg heller ikke noe feil med dette.

 

Hvilken nettleser bruker du? Hvis du f.eks. kan åpne Developer Tools/Utviklerverktøy i nettleseren din, så kan du se om det er noen feil som blir rapportert i console som kan være aktuelle.

 

Her kan du f.eks. lese hvordan du gjør det i Chrome: https://developers.google.com/web/tools/chrome-devtools/console/

Lenke til kommentar

Her bør vel noen fra tek.no support komme rimelig kjapt på banen og fixe feilen.....!!!

Hei, jeg jobber som utvikler i TU Media eller tek.no support som du kan kalle det. :)

 

Som nevnt over klarer jeg ikke reprodusere noen problemer her. Men det vil hjelpe meg dersom dere f.eks kan åpne utviklerverktøy i nettleseren deres og komme tilbake med hva dere får opp i javascript-konsollen på den siden dere opplever feil på.

 

Alternativt er mitt beste tips å forsøke tømme nettleser-cachen deres.

Lenke til kommentar

post-226353-0-68373300-1484474205_thumb.jpg

Her bør vel noen fra tek.no support komme rimelig kjapt på banen og fixe feilen.....!!!

Hei, jeg jobber som utvikler i TU Media eller tek.no support som du kan kalle det. :)

 

Supert - problemet begynte for noen dager siden og da var samtlige tek.no sider rammet av feilen, så noe har dere rettet opp, og det er bra :)

 

Legger ved skisser av problemet....

 

På hovedsiden vises alt normalt......men hvorfor laster ikke dette vedlegget like normalt som de 2 neste i innlegget? Flere feil følger ???

post-226353-0-68373300-1484474205_thumb.jpg

 

 

På Foto og video er visningen borte.....

post-226353-0-24600800-1484474206_thumb.jpg

 

Men som allerede nevnt tidligere i tråden funker det som normalt på neste sub-level...

post-226353-0-67996700-1484474206_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

 

Her bør vel noen fra tek.no support komme rimelig kjapt på banen og fixe feilen.....!!!

Hei, jeg jobber som utvikler i TU Media eller tek.no support som du kan kalle det. :)

 

Som nevnt over klarer jeg ikke reprodusere noen problemer her. Men det vil hjelpe meg dersom dere f.eks kan åpne utviklerverktøy i nettleseren deres og komme tilbake med hva dere får opp i javascript-konsollen på den siden dere opplever feil på.

 

Alternativt er mitt beste tips å forsøke tømme nettleser-cachen deres.

 

 

Jeg bruker i hovedsak Chrome på min stasjonere PC, og jeg siden jeg vurderte om problemet var i Chrome så testet jeg også min bortimot ubrukte Edge-nettleser på samme PC og opplevde det samme problemet. Dette medførte den raske og enkle (og uriktige) konklusjonen om at problemet var på "server" og ikke hos meg

 

Det jeg derimot ikke hadde gjort, og som jeg selvsagt skulle ha gjort var å teste om problemet også var tilstede på min bærbare (Surface).

 

Jeg har nå testet kategorien "Foto og Video" på min Stasjonere med Chrome (hadde problemer) og på min Surface med Chrome (hadde ikke problemer) og har nå via cache-sletting fått Chrome på min stasjonære opp og gå igjen slik den skal når det gjelder forumet på diskusjon.no (dessverre så er det noen passord som nå må legges inn igjen her og der  :hm:) .

 

Jeg takker så mye for hjelpen   :) . Jeg viste egentlig om "løsningen" fra før, men min dårlige bortforklaring får være at dette er et problem der det går år og dag mellom hver gang jeg opplever det  :closedeyes:

 

 

PS!!! Siden det tydeligvis er flere enn meg som ble rammet av det samme "problemet" på samme tid, så var jeg kanskje ikke helt borte når jeg mistenkte at problemet lå hos diskusjon.no?

Endret av polljen
Lenke til kommentar

PS!!! Siden det tydeligvis er flere enn meg som ble rammet av det samme "problemet" på samme tid, så var jeg kanskje ikke helt borte når jeg mistenkte at problemet lå hos diskusjon.no?

Vi gjorde to ting i forrige uke: Vi flyttet databasen vår til en ny server og endret forumet til å kun bli levert over https. I den anledning oppsto det en feil med den siden som leverer dette innholdet. Dette ble løst lenge før dere rapporterte om problemer, så jeg er usikker på hvorfor dere har sett problemer med det så lang tid i etterkant.

 

testet litt.....og klarte provosere fram feilen....igjen

 

satser på at support løser problemet innen rimelig tid....

Jeg skal se om vi kan gjøre noe for at cachen deres helt sikkert skal bli tømt, fra vår side :)

Lenke til kommentar

 

PS!!! Siden det tydeligvis er flere enn meg som ble rammet av det samme "problemet" på samme tid, så var jeg kanskje ikke helt borte når jeg mistenkte at problemet lå hos diskusjon.no?

Vi gjorde to ting i forrige uke: Vi flyttet databasen vår til en ny server og endret forumet til å kun bli levert over https. I den anledning oppsto det en feil med den siden som leverer dette innholdet. Dette ble løst lenge før dere rapporterte om problemer, så jeg er usikker på hvorfor dere har sett problemer med det så lang tid i etterkant.

Bare en liten kommentar til det at "problemet" ble sett/rapportert så langt i etterkant. 

 

Som sagt så løste problemet seg for meg ved at jeg tømte cachen, men problemet oppstod for meg flere dager i forkant av dette. Når jeg først opplevde "problemet" så var min første tanke at dette er sikkert et midlertidig problem som snart blir løst. Noen dager senere så kom jeg med mitt første innlegg om problemet.

 

Om mitt problem kun har sin årsak i min browser/PC vet jeg ikke, jeg er rett og slett ikke kyndig nok til å vurdere dette, men jeg kom med den kommentaren du har sitert siden jeg tross alt ikke var den eneste som hadde problemet etter den flyttingen/omleggingen du viser til og som inntil nå var ukjent for meg.

 

Uansett så er jeg fornøyd igjen nå  :)

Endret av polljen
Lenke til kommentar

 Bruker mest  Firefox ( versjon 50 ) , og der funker ikke Foto og Video delen nesten i det hele tatt.

Har cleared cache - og da funket det første gangen. Neste gang jeg er innom er det permanent  borte vekk.

 

De andre delene av diskusjon.no funker stort sett bra.

 

 

I Chrome funker alt som det skal.

Lenke til kommentar

Hei, jeg undersøkte dette nærmere etter at jeg så en diskusjon rundt det i fotokaféen.

Jeg fant en feil som ikke utløste noen feilmelding, men som førte til at enkelte trådtitler gjorde at denne listen ikke fungerte. Den ble nå nettopp løst. :)

For noen kunne den fungere, mens for andre ikke, fordi dere hadde ulike preferanser på hvor mange tråder dere vil se. Problemtråden kunne dermed havne utenfor listen til de det fungerte for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...