Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Moss tingrett hacket Lenke til kommentar
7LSQY46R Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Tillegg til "Slik sikrer man seg"-lista: Vurder om organisasjonen ikke bare kan hive telefonsentralen på dør og klare seg med mobiltelefoner. Litt mer sårbart for feil i mobilnettet, men burde funke helt fint for de fleste. Billigere er det sannsynligvis og! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-kZbtLvnJ Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Bare folke som hadde jobbet hos Telenor klarer å hacke. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Hvorfor har de enda ISDN og ikke gått over til iptelefoni for lenge siden? Lenke til kommentar
G Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 (endret) Fordi IP-telefoni ikke alltid har så god lydkvalitet, elns? Hva er galt med å bruke noe som ellers har fungert bra, inntil hackingen var et faktum? ISDN gir raskere respons enn analoge fastlinjer på betalingsterminaler f.eks. Og klarere lyd enn analoge linjer som gjerne kan ha mye skurring. Men, ja det er vel IP-telefoni som er veien det går. Endret 15. januar 2017 av G 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Fordi IP-telefoni ikke alltid har så god lydkvalitet, elns? Hva er galt med å bruke noe som ellers har fungert bra, inntil hackingen var et faktum? ISDN gir raskere respons enn analoge fastlinjer på betalingsterminaler f.eks. Og klarere lyd enn analoge linjer som gjerne kan ha mye skurring. Men, ja det er vel IP-telefoni som er veien det går. Jeg bruker ip på min jobb basert på Cisco funker knall det både til andre ip og til mobil /analog lyd kvaliteten er heller ikke noe og klage på Lenke til kommentar
inside_499566 Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Dette har ikke noe med ISDN- vs IP-sentraler å gjøre. Det har alt å gjøre med udugelig drift. For eksempel aksesser for fjerndrift som ikke beskyttes godt nok, kanskje med fabrikantens standardpassord. Alle telefonsystemer, både ISDN- og IP-baserte, har sperrelister for hvor man kan ringe. Det er neppe behov for å ringe til Haiti eller Cuba fra Moss tingrett, hvorfor var ikke det sperret slik vanlig praksis tilsier? Lenke til kommentar
G Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) @-Night- Det finnes helt sikkert VoIP-baserte telefoniløsninger som er knallgode. Men, så finnes det dårlige løsninger også. Det opplever en faktis på tross av at man ikke selv har valgt å ringe via IP, men bare blir rutet på et IP-basert telesystem. Ringer du enkelte bedrifter så hører en gjerne at en har truffet et dårlig IP-system. Et av de kjente kjennetegn på at man prater på et dårlig IP-system, er når systemet skal ut av "sparemodus/båndbreddebesparelse" igjen. Dvs. at det sendes ikke lyd når det ikke er en stemme som prater. Her er det mye dårlige VoIP, selv på bedrifters sentralbord man ringer inn på, kan man møte dette fenomenet. Systemet er ikke satt opp skikkelig til å takle å slå seg på i tide når stemmen begynner å flyte i mikrofonene igjen. Kan det tenkes at en slik opplevelse er enveis, at det kun er innringende kunder som opplever det? Eller vil de som arbeider i bedriften også rammes, da er det ihvertfall veldig rart hvis det ikke blir rettet på. Endret 16. januar 2017 av G Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Tingretten måtte be om ekstra innskytning av midler fra Domstoladministrasjonen på grunn av en utgift på 37.000? Hvilket budsjetter har de egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå