Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvilken hvitfarge?

2 stemmer

1. 1. Kjøkkenfronter

• Bomull
      2
    • Egghvit
      0
  2. 2. Vegg

• Bomull
      2
    • Egghvit
      0
  3. 3. Lister

• Bomull
      1
    • Egghvit
      1

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å finne ut hvilken hvitfarge jeg har på vegger, lister og kjøkkenfronter. Leste at nesten alle boliger har enten 1453 Bomull eller 1001 Egghvit som standardfarger, så jeg var innom en fargeforretning og hentet to store lameller i disse fargene. Hva mener dere? Jeg sliter fortsatt med å bestemme meg for hva det er. Er klar over at at farger alltid ser annerledes ut på fotografier, men kanskje noen med ekstremt fargesyn likevel klarer å se hva som er hva?

farger.jpg

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De bildene er det umulig å si noe ut fra, men jeg husker litt fra mine yngre dager som ansatt på Jernia. Jeg synes alt som er lysere enn egghvit blir altfor hvitt på vegger. Ellers får du omtrent en tannlegekontor-feeling. Ellers er disse hvitfargene veldig like hverandre og vil kanskje se litt rart ut sammen?

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

De bildene fungerer dårlig siden de henger ut fra veggen og skygger gjør da at man får en kontrast. Glans har også en del å si selvfølgelig. Bortsett fra det så er det ganske tydelig at bommullen "glir bedre inn", men det kan godt være en optisk illusjon.

Lenke til kommentar

Jeg har malt nesten alle listene mine i klassisk hvit, og synes det ser mye bedre ut enn den vanlige gul-hvite fargen som er standard på luster. Blir snart nytt hus, og da blir alle listene i klassisk hvit. Blir nok ikke lister med gulfarge på meg igjen... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...