olsok29 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg er ny og postet feil, håper jeg lykkes bedre denne gangen. Men - her er problemet mitt som jeg gjerne vil ha en løsning på. Noen "der ute"? *** Jeg har hatt noe popup- trøbbel. Etter at jeg plugget Unpn behørig, med innstillinger og det lille programmet Unplug n'pray, ble livet godt igjen, relativt Jeg har foretatt en stengeaksjon mht windows messenger. Stengt omhyggelig på flere steder, bla. fra kontrollpanel - administrative verktøy, samtidig som jeg bruker det lille programmet Shoot the messenger. Joda, den er disablet og stoppet. Men - like forbasket dukker messenger symbolet opp i systray, samtidig som Windows Messenger/net messenger service popper opp på skrivebordet med spørsmålskjema om oppkobling. Nå begynner jeg å bli lei. Hvordan kan jeg iallfall stanse popup på skrivebordet, hva kan jeg evt krysse av hvor? Helst skulle jeg ha fjernet hele greia. Et tilleggsspørsmål, i administrative verktøy står det en advarsel om at outlook express osv kan benytte seg av messengerfilene. Er dette sant, til vanlig emailbruk etc? Jeg har hentet ned en disablingsmåte fra www.updatexp.com . Her kan du gå inn i registeret for å få fjernet hele bråket. Har en nøye gjennomgang foran meg. Er dette å anbefale? Kan noe gå gå galt? Er noen kjent med dette? (Ser bort fra at man ikke tukler med registeret.) Jeg håper jeg sånn noenlunde har klargjort hva jeg mener. Jeg vil bli kvitt dette irritasjonsmomentet. Men hvordan? . Bruker XP pro - norsk m/SP1. Kan noen hjelpe??? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Ønsker du å fjerne Windows Messenger? Dersom ikke, hvilke popup er det snakk om? Lenke til kommentar
olsok29 Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Ønsker du å fjerne Windows Messenger? Dersom ikke, hvilke popup er det snakk om? Ja, det er Windows messenger. Den popper opp med en "hvit plakat": "Nå kan du koble deg opp". Det gis mange forskjellige valg, ettersom hva en ønsker. Vel, jeg ønsker ikke windows messenger. Et uromoment. Jeg går ut fra at det ikke skjer noe galt dersom den fjernes? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Fjerne Windows Messenger Detta du er ute etter? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Fjern messenger ved å skrive inn denne kommandoen i kjør: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove Lenke til kommentar
olsok29 Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Fjern messenger ved å skrive inn denne kommandoen i kjør: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove Hjertelig takk! You all saved my day! Her får man god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå