HDSoftware Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Heisan.. Jeg setter opp et testområde for en del testere rundt omkring. Dette er basert på tre WIndows 2008 servere bestående av DC, IIS og SQL. Jeg har rutet slik at alle som RDP'er seg på dette området rutes til IIS. jeg vil nemlig ikke ha klåfingra folk på de to andre serverene. Anyway, greia er at når jeg har laget brukerene så har jeg generert et passord som jeg har gitt alle sammen og jeg vil at alle skal bytte dette ut med noe de selv vil ha. Jeg prøvde å krysse av for "Must change password..." men da blilr brukeren mødt med en dialog som forteller at kontoen er utløpt, men ingen mulighet for å bytte passord. Så har jeg prøvd noen CMD varianter, men da kreves det at brukeren er medlem av domene admin i ett eller annet nivå. Jeg har kunn meldt brukerne inn i en Security group som igjen er medlem av administrators lokalt på IIS Anyone... Lenke til kommentar
fjs Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 De kan vel logge inn så trykke -> CTRL -> ALT -> END så velge "Change a password? (ta bort haken om "must change password" først.) Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 13. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2017 Perfekt :-) Var ikke klar over CTRL+ALT+N Skal teste dette... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 13. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2017 Påkker! Funker ikke av en eller annen merkelig grunn Jeg har slått av alt som heter Password Policy på DC. Alikevel får jeg meldingen "Unable to update the password. The value provided for the new password does not match the length, complexity, or history requirements of the domain." Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Det er default password policy som trer inn. Hvorfor ikke bare følge den? Evt. sett passord i AD og never expire, om det bare er et test-miljø? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 13. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2017 Joda, var for enkelheten skyld slik at de kunne bruke sitt eget passord. men greit nok... Lenke til kommentar
fjs Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 De kan fortsatt bruke sitt eget passord, men det må matche microsoft sin default passord policy. Typisk minst 1 stor bokstav og 1 tall. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 13. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2017 klar over det, men det funker ikke. Eksempelvis lagde jeg akkurat en testbruker og satte passordet til ChangeMe123. Så logget jeg på for å teste og det funket. Så trykker jeg CTRL+ALT+N og velger "Change Password" Skriver da inn ChangeMe123 på gammel, og så skriver jeg ChangeMe321 på nytt og fikk feilmeldingen jeg beskrev over Lenke til kommentar
fjs Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Når du oppretter en bruker i AD og setter et nytt passord så kommer du utenfor policy'en, der kandu kan i prinsipp sette hva du vil. Når bruker prøver å endre fra en maskin/server trer policy i kraft. Sjekk her: https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc731699(v=ws.11).aspx hva din policy er satt til. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Standard passordpolicy i AD nå er vel 3 grupper og en av de må være spesialtegn tror jeg, så forsøk Changeme123! f.eks. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 gpupdate /force - bruker det? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 "Not Defined" betyr jo bare at policyen ikke er definert i den GPOen. - Du må evt sette den til "Disabled" for at det skal ha noen virkning. 1 Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 "Not Defined" betyr jo bare at policyen ikke er definert i den GPOen. - Du må evt sette den til "Disabled" for at det skal ha noen virkning. Takker. Dette var rett på :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå