Mekker`n Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 På Hiace har alltid ladelampa dratt med seg mye rart. Mulig at man ikke får hovedlys eller før disse lampene slukker, pga check relay. På "nyere" Hiace blir det diskotek når man mister d+. Hiace 88 har et eksternt laderele så jeg på google it. Dette releet sitter visst oppunder ved pedalene inn mot torpedoveggen og det brenner opp innvendig. Derfor hadde jeg tatt en titt der først. For å slukke T-belt lampa på en sånn gammel haug så må man vel ut med instrumenet og skru over en "jumper" på baksiden. Ellers ligger det kanskje under odo, trip1 eller trip2 en plass(hold inn trip knappen og sett på tenning), men jeg tror mest på førstnevnte. Lenke til kommentar
Rocksourch Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 På Hiace har alltid ladelampa dratt med seg mye rart. Mulig at man ikke får hovedlys eller før disse lampene slukker, pga check relay. På "nyere" Hiace blir det diskotek når man mister d+. Hiace 88 har et eksternt laderele så jeg på google it. Dette releet sitter visst oppunder ved pedalene inn mot torpedoveggen og det brenner opp innvendig. Derfor hadde jeg tatt en titt der først. For å slukke T-belt lampa på en sånn gammel haug så må man vel ut med instrumenet og skru over en "jumper" på baksiden. Ellers ligger det kanskje under odo, trip1 eller trip2 en plass(hold inn trip knappen og sett på tenning), men jeg tror mest på førstnevnte. Hei,dette var interesant opplysing. Då dette problemet med lys i desse 2 lampene starta så var det ein del "klikklydar" under instrumenta,etter ei tid så lyste det alltid.Eg får få tak i ei oversikt på kva alt dette som er montert oppunder er,så får eg sjekke ut. Når det gjelder t-belt lyset så har eg undersøkt bak på inst panelet men fortsatt ikkje funne den riktige plassen for resetting av lyset. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Denne kan vel kanskje fortsatt ha ekstern laderegulator, du kan jo prøve og se om du ser noe slikt, mener og huske de er merket charge relay eller noe slikt. Lenke til kommentar
Rocksourch Skrevet 5. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2017 Litt fakta : Bilen lader som normalt, 13,8 V..men lampen lyser,kan ein laderegulator som er defekt då vere grunn til dette ?? Når det gjelder lampen for olje så har eg på denne bilen ein vippebrytar for sjekk av motorolje og kjøleveskenivå...desse verdiane viser ok (grønn farge i begge lysa ved sjekk),,men oljelampa på displayet viser uansett rød farge !!. Eg har forsøkt å slå av og på tenninga og lytta under instrumenta (over pedalane) for å finne evt releer som (klikkar) men ikkje enkelt dette. T-belt lampa har eg berre teke ut,eg veit jo at reima er skifta,så den får eg ta seinare. Eg skal sjekke om eg og finn regulatoren merka charge relay og få den testa/sjekka. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 13,8 er veldig lavt på denne, ville normalt ligget på 14,2 til 14.5 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Finn oljetrykksbryteren og mål om den fungerer... Regner med at den jorder til den får trykk, så det kan sjekkes ved å bruke voltmeter(multimeter) eller prøvelampe. Før du starter bilen måler du mellom + pol og kontakt på oljetrykksbryteren. Om bryteren jorder uten trykk skal prøvelampe lyse/voltmeteret gi utslag. Prøv så når bilen går, slutter bryteren å jorde da så virker den som den skal. Hvis den fortsatt lyser så har du defekt bryter ELLER for lite trykk Lenke til kommentar
Rocksourch Skrevet 5. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2017 13,8 er veldig lavt på denne, ville normalt ligget på 14,2 til 14.5 Muligt de,men fikk opplyst at nyere dynamoer ikkje ga så mykje som dei gamle Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Mindre enn 14,3V ved 20 grader vil rett og slett bidra til at batteriet aldri blir toppladet, det vil da sulfatere og bli gradvis dårligere. Dessverre er det allikevel vanlig med for lav ladespenning. Det er ofte mulig å bytte børster og regulator til en som gir høyere ladespenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå