tss141 Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 kjøpte meg en VW Polo 2006 Comfort 1.2L 64hk bensin bil i dag, og har noen spørsmål angående bilen eller hvor jeg kan finne informasjonen. Har den registerreim eller registerkjede? Når skal dette skiftes på denne bilen? Den har gått 102.000km og har hatt service på 30, 60 og 80.000km og fulgt ut serviceheftet. Hvor ofte bør den på service, og trenger den en større sjekk på 100.000 nå? Takk på forhånd Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Dette er vel strengt tatt ting du burde ha sjekket før du kjøpte? Det står i manual/servicehefte hvor ofte den skal ha service. Når det gjelder reim eller kjede så kan jeg ikke gi deg noe svar. Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Tipper det er reim på denne bilen. De fleste biler har Skifte intervaller på reimer ved 90k km / 5 år. det er 30k km intervall på din bil og det ble tatt service ved 80k km som er egentlig 90k km med reimskift tipper jeg. sjekke service hefte, der skal det huket av reim skift. Dersom usikker ring Møller. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Å si at de fleste biler har 90k intervall er mildt sagt misvisende... Har vært borti alt fra 40k til 210k selv. Denne bilen har kjede. Dette skal i utgangspunktet ikke skiftes, men et kjapt søk på motoren avslører at den har problemer med at kjedet ryker/strekker seg. Bilen har sannsynligvis fulgt longlife fleksible intervaller evt 2år/30k km. Dette er drøyt langt under norske forhold. Bør ihvertfall skifte olje og filter 1 gang i året eller hver 15k. Den er uansett undervedlikeholdt. Hva som skal gjøres på neste service avhenger av hva som er gjort før. Sjekk serviceheftet evt hør med verksted. Relativt vanlig å måtte bytte bremser foran rundt 100k km, men dette kan være gjort allerede pga alder/rrust. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå