Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Macbook Pro 13" (2014) vil ikke boote

Anbefalte innlegg

Utrolig nok har jeg enda en defekt maskin som jeg etter planen skal sende på reparasjon (den ble kjøpt i forbindelse med VGS sommeren 2014, og det er en vanskelig skolehverdag uten en maskin).

Mener å huske at problemet oppsto sommeren 2015 da jeg forsøkte å oppgradere til Yosemite (?) eller noe i den duren. Aner ikke helt hva som skjedde, men problemet siden da har vært:

Macen starter med logo og en "progress-bar" som fylles litt, før den henger seg. Etter omtrent 1 minutt skrur maskinen seg av.

Har prøvd det meste for å fikse dette problemet, men ingenting funker. Hovedproblemet (som tydeligvis kun gjelder meg i hele verden) er at mulighetene som fungerer for ALLE andre er "grayed out" hos meg (disk repair også videre). Ingen av de mest standard løsningene fungerer (med mindre jeg er en idiot og har gjort noe feil).

Selve maskinen er knapt brukt (brukte den i ett år til å skrive ting under undervisning, tror bare jeg har Chrome og Spotify installert).

Help appreciated

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd alt som er blitt anbefalt i tråden så langt.

Under disk utility har jeg bare en disk, "disk 0" med OS Base System (1.96 GB). Alt som er relatert til å gjennopprette/reparere disken fungerer derfor ikke.

Når jeg resetter VRAM "funker" det, men når "loading baren" er ferdig blir jeg bare sendt rett i Safe Mode.

Ingen knappekombinasjoner under oppstart har gitt resultater (Start - CMD - Option etc.)

Commands som fungerer for andre i terminal, fungerer ikke for meg.

Må nok sende den på reparasjon, er desverre ikke godt nok kjent med MAC deler til å fiske dette på egenhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...