Henning1 Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Hver gang jeg starter pc så går den rett inn i bios. Hva gjør jeg for å unngå det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Er det ikke også en feilmelding i BIOS som sier hvorfor den gjør det? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) Om du har endret innstillinger så kan du resette CMOS til default instillingene dine (sikkert enklest å gjøre via BIOS når du først blir kastet inn dit).Om Hovedkortet er gammelt så kan batteriet på kortet begynne å fuske, det er et vanlig 2032 batteri som du finner i butikken, kan være verdt å bytte ut.Om det ikke hjelper så har jeg opplevd at noen fancy tastaturer kødder til BIOS oppstart på ulike måter, så det kan være verdt å prøve med et annet tastatur. Du bør også sjekke at BOOT-prioriteringene lister opp korrekt Harddisk med OS'etEvt sjekke at alle vifter går som normalt. Endret 12. januar 2017 av Cain_85 Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Om du har endret innstillinger så kan du resette CMOS til default instillingene dine (sikkert enklest å gjøre via BIOS når du først blir kastet inn dit). Om Hovedkortet er gammelt så kan batteriet på kortet begynne å fuske, det er et vanlig 2032 batteri som du finner i butikken, kan være verdt å bytte ut. Om det ikke hjelper så har jeg opplevd at noen fancy tastaturer kødder til BIOS oppstart på ulike måter, så det kan være verdt å prøve med et annet tastatur. Du bør også sjekke at BOOT-prioriteringene lister opp korrekt Harddisk med OS'et Evt sjekke at alle vifter går som normalt. hei. pcn er helt ny. Jeg kjøpte den i deler fra komplett å satt sammen selv. Den har gjort det siden jeg startet den 1. gang. Eneste jeg har forandra inne på bios er rammen som er satt opp til 3200. Har en ssd og en hdd, og ssd står øverst på boot. Alle vifter går fint, også iflg bios. har dette tastauret https://www.komplett.no/product/876234/datautstyr/mustastatur/gaming-tastatur/cm-storm-devastator-ii-gaming-pakke?noredirect=true# og dette hovedkortet https://www.komplett.no/product/850567/datautstyr/hovedkort/intel-socket/asus-z170-pro-gaming-socket-1151?noredirect=true# Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Er det ikke også en feilmelding i BIOS som sier hvorfor den gjør det? nei ingen feilmelding Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Resetter innstillingene på RAM'en seg? Kommer det opp en melding om at du må bekrefte innstillinger? Hva skjer hvis du stiller RAM'en til standard? Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Du har vel lagt inn Windows? Lenke til kommentar
Crayonz Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Det kan ikke være så enkelt som feil bootorder? Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Resetter innstillingene på RAM'en seg? Kommer det opp en melding om at du må bekrefte innstillinger? Hva skjer hvis du stiller RAM'en til standard? nei den resetter seg ikke. jeg må bare velge quit uten å lagre så starter windows etter det. Kan prøve å sette den på standard etterpå å se hva som skjer da. er mitt inni ett spill nå Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Du har vel lagt inn Windows? ja Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Det kan ikke være så enkelt som feil bootorder? Har en ssd og en hdd, og ssd står øverst på boot. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Om det hjelper å resette RAM hastighetene, så sikre at du bruker XMP profil for å justere hastighet/timings (som er det enkleste og byr på mindre problemer enn å stille manuelt.) Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 ok,men det er bare xmp jeg har aktivert. skal teste etterpå Lenke til kommentar
Henning1 Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Fortsatt samme problem her.. Har prøvd med default instillinger men akkurat det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå