AfterGlow Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Ny patent på gang fra giganten.Apple planlegger en mobil med «huller» i skjermen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Å ta pantent på noe er ikke det samme som å planlegge noe, og jeg synes dermed at overskriften blir veldig misvisende. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) Er dette virkelig ikke gjort før?Og det MÅ da finnes konseptbilder med hull i! Edit: jeg fant en LCD-skjerm på en klokke med stort smultring-hull, men her er det jo spesifisert på mobil, da. Edit II: jeg fant også noen mobilkonsepter med hull i LCD, men de er nok for nye, patentsøknaden er fra februar 2015. Og typisk nok er det flere iPhone-konsepter blant dem. Her er noen bilder av skjermer med hull i LCD og/eller transparent LCD: Hvis ingen andre produsenter kan hoste fram et konseptbilde med fullfront skjerm og minimum et hull til høyttaleren, så er det nesten så de fortjener at Apple får patenten. Dette må de da ha tegnet på R&D-avdelingene for flere år siden? Endret 12. januar 2017 av tommyb Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Et hull, flere hull....er? :| 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Flertall av hull er hull. 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Huller Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 iHole. All hail Apple! 1 Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Hull i skjermen..latterlig at det er lov å ta patent på noe slikt 5 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Iphone har tydeligvis bestemt seg for at vanntette mobilar er heilt uaktuelt, nå går dei i motsatt rettning av alle andre mobilprodusentar og vil ha mobilar som ikkje tåler litt fukt eingong. 2 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Iphone har tydeligvis bestemt seg for at vanntette mobilar er heilt uaktuelt, nå går dei i motsatt rettning av alle andre mobilprodusentar og vil ha mobilar som ikkje tåler litt fukt eingong. Snodig konklusjon, all den tid iPhone 7 er IP67-sertifisert. Og det er vel heller ingenting som skulle tilsi at de planlegger å slå hull rett inn og eksponere elektronikken? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Selv om det er hull i LCDen betyr det ikke at det er hull i glasset. Den mest super-åpenbare måten å utnytte dette prinsippet på er å lage hull til høyttaler, kamera/sensor og hjem-knapp/fingeravtrykksleser i en fulldekkende skjerm. Det er såpass åpenbart at jeg nekter tro det ikke finnes andre konseptbilder med dette enn de to jeg lenket til fra i fjor. For å ta utgangspunkt i denne shoopen jeg la inn i en tidligere tråd: I denne vil det være naturlig å se for seg en utblokket høyttaleråpning og home-knapp/fingeravtrykkleser. Kamera og sensorer kan løses ved å ha transparent/enveisskjerm over åpningen, fingeravtrykksleser kan løses med å bygge den inn i glasset, og høyttaleren med å bruke glasset som en konduktiv lydleder. Alle disse tre konseptene er hver for seg allerede beskrevet for mobiltelefoner. Men å rett og slett bare lage hull er nok både rimeligere og enklere. Patenten vil da være en ganske stor konkurransefordel i de årene som kommer. Og så kan det jo være at de vil bruke det til andre ting som ikke er like åpenbare. En annen spennende patent (som sikkert finnes) er å bruke microfasetter i skjermen for å vise forskjellige ting fra forskjellige vinkler. Det er sikkert noe sånt i de brillefrie 3D-løsningene. Med vinklede nanohull i skjermen kan man sånn sett bygge skjermer som er to skjermer i en. Men det høres adskillig mer komplisert ut. 1 Lenke til kommentar
Kjell Irgens Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Slutt å klag på "huller", det står vel ikke i hermetegn uten grunn. Selv om jeg hadde valgt hull uten hermetegn 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Hull i skjermen..latterlig at det er lov å ta patent på noe slikt Det er også "hull i hodet" 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg