Hanojr Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Hei, skal ha ny data. Blir mest for skolearbeid, men også streaming. Finner denne til 1695kr: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/LE80R9001AMX/lenovo-ideapad-100s-14-barbar-pc-solv Har ikke hver helt fornøyd med tidligere kjøp. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen tips om det er hvert bedre å investere i dyrere data. All tips tas i mot med stor takk! - Hanoojr Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Min erfaring med slike billige pcer er at du kjøper utdatert maskinvare som egentlig ikke kan brukes til noe. Er nok sikkert grunnen til at du ikke har vært fornøyd tidligere, uten at jeg vet hva du har kjøpt. Hva er maks budsjettet ditt da? Lenke til kommentar
Hanojr Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Vil prøve å holde meg til 4k. Kan strekke meg litt mer for en bedre data. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) Du får f.eks denne: https://www.komplett.no/product/891366/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-pc-er/hp-250-156-hd til under 4.000, har core i3 CPU, 4 GB RAM og 128 GB SSD disk. Disken er i minste laget, men om du ikke skal lagre noe særlig utover dokumenter, så bør det jo holde en stund. Kan jo enkelt bruke en liten USB flash drive til å utvide lagringskapasiteten. En slik pc vil garantert føles mye raskere ut enn den du linken til, så er prisen det dobbelte da. Nå sjekket jeg bare komplett.no, andre har kanskje andre steder de kan anbefale. Ville i alle fall unngått Celeron prosessorer, og 2 GB RAM er i minste laget. Var hos en i dag som har en Win10 pc med 2 GB RAM, og der var 65% av minnet i bruk uten at et eneste program var startet. Ikke mye som skal til før pcen går i sirrup når Windows må bruke disken som RAM. Ps! Endret tittelen din, så du kanskje får mer hjelp. Endret 12. januar 2017 av myhken Lenke til kommentar
Hanojr Skrevet 13. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2017 Takk for hjelpen. Ble litt klokere på hvilken det blir? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXGKYED020/acer-aspire-es1-523-15-6-barbar-pc-sort Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Liker ikke AMD prosessorer, men ikke halvgærent det tilbudet der. Mye RAM og god plass på SSD disken. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Og fullHD-skjerm, noe en vanligvis ikke finner på maskiner i den prisklassen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Ville ikke kjøpt noe med kun 32GB lagring ihvertfall. Noen oppdateringer av windows så har du ikke plass til å oppdatere lenger og må kjøpe ny PC. Jeg klarer meg fint med 128GB men mer er alltid bedre. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Og fullHD-skjerm, noe en vanligvis ikke finner på maskiner i den prisklassen. Du har helt rett, denne pcen burde trådstarter absolutt vurdere. Mye for pengene der må jeg si. Lenke til kommentar
Hanojr Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Flott! Nå har jeg flere alternativ. Regner med at en av de vil passe meg bra. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå