Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

ok, de burde ha det på nettsidene sine hvis de har det i butikken, men det er jo desverre alltid noe som faller ut av sortementet hvert år :( I butikken i Tønsberg har de ikke plexiglass liggende framme. Der må man få det utlevert ved den ene infodisken. Men jeg kan jo ta en titt blandt "lim-beholdningen" neste gang jeg er innom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Det er jo ikke helt ferdig enda, selv om maskina er i bruk daglig. Ettersom jeg har fått litt mere erfaring og jobba litt mere med det, ser jeg jo nå at det er flere ting som burde/må gjøres. Akkurat nå driver jeg med et nytt prosjekt ( her), så jeg får ikke gjort så mye med dette for tiden, men det kommer mere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det kommer flere oppdateringer. Jeg kan bare ikke si helt når enda. Jeg har jo valgt å "pusle litt" med et annet prosjekt også som krever litt.

Planene er i hvert fall å strippe ned maskina og gjøre arbeidet på chasiset skikkelig. Det blir minimum å pusse ned røffe kanter og fikse et par små brytere. Jeg har også vært kraftig inne på tanken på å levere det (ramma/chassiset) til chroming. Det siste er jo det jeg aller helst har lyst til, men da må jeg i alle fall vente til feriepengene kommer i mai, tror jeg (lurer fælt på hvordan jeg skal få i hus pumpa, blokkene og et par andre "småting" før utgangen av mars...Det ser trangt ut, men det må jo gå på ett eller annet vis.)

Maskina er i alle fall ikke ferdig, men den går som ei (over-)klokke og tjener meg vel. Jeg må vel belønne den med en shinig utover våren...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tenkte at jeg kanskje skulle legge ut et par oppdaterte bilder som jeg tok i dag. Det er jo ikke så store forandringer, men det er ryddet litt i ledninger og slikt, shinet litt osv..

Bildene er bedre enn de som er tatt før i alle fall.

halvprofil1.jpg

front1.jpg

innside1.jpg

Lenke til kommentar

Nei, det ble desverre ikke noe konkuranse deltagelse for min del. Bestemte meg på mandag at jeg ikke holder på med dette for å stresse, men for å kose meg, så da roet jeg ned tempoet. Mangler litt for mye til at det skulle blitt det resultatet jeg vil ha (blandt annet strømkabelene).

btw: jeg har rått og ukritisk rappet trixet ditt på knappene (alu innfelling). Synes denne detaljen var dritstilig og for min del gir den også en effektiv skille mellom lyset i knappen og lyset i selve frontplata som skal ha forskjellig farge.

Lenke til kommentar

Sitter faktisk å lurer på om ikke jeg skal la meg inspirere (fine ord for kopiere) knappene dine jeg og. Er allerede ferdigborrede hull i fronten på sunbeamen, og jeg sliter med å finne på noe vettugt å bruke dem til. Hva er greieste måten å tilpasse knappene på? har du sittet med fil og finpusset formen? Lurte på å prøve å finne et hullbor som lager store nok huller eller dreie. Vanskelig å få dem helt runde med dremel og fil.

Lenke til kommentar
btw: jeg har rått og ukritisk rappet trixet ditt på knappene (alu innfelling). Synes denne detaljen var dritstilig og for min del gir den også en effektiv skille mellom lyset i knappen og lyset i selve frontplata som skal ha forskjellig farge.

Supert! Den virker jo som en lys-avgrenser på power-knappen min også. Jeg burde kanskje ha lagt inn en annen farge på led`en, men det får være til en annen gang..

Innfellinger fikk jeg virkelig sansen for, og har lyst til å gjøre mere av det senere. Jeg har jo fortsatt et par sider på dette kabinettet som det ikke er noe på. Problemet er bare å finne et motiv som ikke ødelegger stilen.

(Har tenkt å bruke "knappe-trikset" på det andre prosjektet mitt også. Så på et kapp av det alu-røret som jeg hadde, og så at det hadde gjort seg som begrensning for en knapp. Kanskje det blir en vippe-bryter til heving og senking av lokket over bryter-panelet...)

Lenke til kommentar
Sitter faktisk å lurer på om ikke jeg skal la meg inspirere (fine ord for kopiere) knappene dine jeg og. Er allerede ferdigborrede hull i fronten på sunbeamen, og jeg sliter med å finne på noe vettugt å bruke dem til. Hva er greieste måten å tilpasse knappene på? har du sittet med fil og finpusset formen? Lurte på å prøve å finne et hullbor som lager store nok huller eller dreie. Vanskelig å få dem helt runde med dremel og fil.

Jeg brukte en slik en:

HD3_307768_hi_N.jpg

..på et søylestativ, uten borret i midten for å grovt lage knappene. Måtte da snu skjærene slik at de laget rette kanter.

For å tilpasse dem helt til hullet limte jeg på en liten spiker eller noe i senter, festet det til drillen og pusset/"dreiet" dem til riktig størrelse. Når riktig størrelse var oppnådd tok jeg av spikeren (eller hva det var jeg brukte).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I går fant jeg ut at jeg skal utvide dette prosjektet en liten smule.

Sterkt inspirert av Arachno & Co har jeg funnet ut at jeg vil prøve bong-systemet på maskinen min. Det vil jo fortsatt ta litt tid før jeg er ferdig med Prosjekt nr 2, så da kan jeg jo montere på en vannkjøling på nr 1 så lenge.

Med en bong slepper man jo både radiator og tank. Resten har jeg jo liggende. Som jeg har nevnt tidligere i denne loggen fikk jeg jo tak i endel plexi (i alle fall hvit plast i 4mm tykkelse) som jeg brukte til å lage dette kabinettet. Jeg har jo fortsatt endel igjen av den, så da blir det å lage en ekstern bong til maskinen i matchende utførelse!

Jeg vil bruke den mildeste stemmen min, og spørre naboen min om jeg får låne hans ubrukte MaxiJet en liten stund til prosjektet. Enn så lenge vil jeg også sette inn Whitewateren min (til nr 2 er ferdig).

Wish me luck! Det skal jo ikke behøve å ta så lang tid å få i stand dette, så den er forhåpentligvis klar i løpet av uka. Det jeg har om informasjon om prinsippet er hentet fra Arachno sin log, og fra Overclocking.com- artikkelen om bong-prinsippet, så hvis det er noe jeg har oversett eller feiltolket setter jeg pris på å bli korrigert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...