Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele internett...

Anbefalte innlegg

Jeg har to PC'er med Windows 2000. Den ene, PC-1, er koblet til internett med ett nettverkskort. Den andre, PC-2, er koblet til PC-1 med en nullmodemkabel. Jeg får koblet opp med "direkte kabeltilkobling", og kan overføre filer mellom maskinene.

Jeg vil gjerne sette opp route på PC-1 slik at jeg kan surfe fra PC-2 også. Hvordan?

Bare så det er sagt:

Jeg kan ikke

- Sette i et nytt nettverkskort i PC-1

- Sette inn en switch noen som helst plass.

- "Dele internett"-knappen finnes ikke!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det endrer ikke en tøddel. Jeg har fremdeles ingen knapp for internettdeling.

Hvor har du ingen internettdelingsknapp? Jeg har ingen knapp for internettdeling på skrivebordet mitt heller. Ingen hotkeys på tastaturet heller...

Hvis du sier hvor du ikke har internettdelingsknapp så skal jeg si hvor jeg har.

Lenke til kommentar

Skal vi se...

Pc'ene står på et kontor, "linja" er 100mbit og ISP er Uninett (hvis man kan kalle dem det...). Avhukningen for deling av internett er sannsyligvis borte da jeg ikke har administratorrettigheter på den aktuelle maskinen. Det er bare PC1 som fungerer på nett, pga MAC-adresselåsing på switch.

Og Toolshed: Jeg vet hvor den burde vært ;-)

Lenke til kommentar

Du gjør deg ganske kostbar når denne infoen kommer så langt uti tråden... Men på den annen side hadde du vel håpet på hjelp uten å fortelle at du skal gå bak ryggen på en systemansvarlig. Jeg antar at å snakke med systemansvarlig ikke er et godt tips? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Skal vi se...

Pc'ene står på et kontor, "linja" er 100mbit og ISP er Uninett (hvis man kan kalle dem det...). Avhukningen for deling av internett er sannsyligvis borte da jeg ikke har administratorrettigheter på den aktuelle maskinen. Det er bare PC1 som fungerer på nett, pga MAC-adresselåsing på switch.

Og Toolshed: Jeg vet hvor den burde vært ;-)

Dersom du finner ut mac adresse på den aktuelle maskinen som du sier. så kan du lage deg en "kopi" med egen maskin ved hjelp av

SMAC

Dette er et program som lar deg "spoofe" mac adressen til en hvilken som helst pc.

Det vil da med rett oppsett virke for switchen som at dette er rett pc og vips! så er du på nett! :thumbs:

Og da slipper du å surfe nettet med null modem kabel som for meg virker som en dårlig

løsning.

:no:

Anyways good luck! :w00t:

Lenke til kommentar
Woho!

Tusen takk til bentose som kom med det eneste brukbare forslaget! Og det virket! Hmm, faktisk uten å gå gjennom alt som sto på den linken.... Faktisk var det nok å installere og starte WinRoute, jeg bruker faktisk ikke WinRoute...

Vil nok tro at du vil få mer ut av 100 Mbit linja dersom du bruker SMAC men det er da

bare bagateller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...