Mr Burns Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har to PC'er med Windows 2000. Den ene, PC-1, er koblet til internett med ett nettverkskort. Den andre, PC-2, er koblet til PC-1 med en nullmodemkabel. Jeg får koblet opp med "direkte kabeltilkobling", og kan overføre filer mellom maskinene. Jeg vil gjerne sette opp route på PC-1 slik at jeg kan surfe fra PC-2 også. Hvordan? Bare så det er sagt: Jeg kan ikke - Sette i et nytt nettverkskort i PC-1 - Sette inn en switch noen som helst plass. - "Dele internett"-knappen finnes ikke! Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 - "Dele internett"-knappen finnes ikke! ikkje på nokon av pc-ene? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg kan ikke- "Dele internett"-knappen finnes ikke! Hvor har du letet? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Nei, jeg har IKKE, gjentar IKKE "Del internett-knapp"!!! Jeg vil gjerne ha forslag på hvordan routene skal legges opp: route add -p jadda jadda..... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Nei, jeg har IKKE, gjentar IKKE "Del internett-knapp"!!! Og du forventer at noen gidder bry seg med den holdningen der? Jeg tror du har letet på feil sted. PEBCAC Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Pebcac? Den var frekk! Men det endrer ikke en tøddel. Jeg har fremdeles ingen knapp for internettdeling. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Men det endrer ikke en tøddel. Jeg har fremdeles ingen knapp for internettdeling. Hvor har du ingen internettdelingsknapp? Jeg har ingen knapp for internettdeling på skrivebordet mitt heller. Ingen hotkeys på tastaturet heller... Hvis du sier hvor du ikke har internettdelingsknapp så skal jeg si hvor jeg har. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Ditto. I tillegg har jeg ingen knapp for deling av internett i kontrollpanel for den aktuelle tilkoblingen, dvs for nettverkskortet. Planen min er å legge inn en ruting med hjelp av route-kommandoen. Har du peiling på hvordan det skal gjøres? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hvem er din ISP? Har du ADSL, ISDN eller modem? Hva bruker du til oppkobling? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Ingen av delene. PC-1 er koblet rett til internett med et nettverkskort. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Ingen av delene. PC-1 er koblet rett til internett med et nettverkskort. Men da skjønner jeg at internettdelingsknappen din ikker er så lett synlig. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Du kan jo starte med å fotelle hvilken linje du har, fra hvilken ISP som ble spurt om lenger oppe. Har du en vennlig tone, så får du sikkert hjelp litt letter og. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Skal vi se... Pc'ene står på et kontor, "linja" er 100mbit og ISP er Uninett (hvis man kan kalle dem det...). Avhukningen for deling av internett er sannsyligvis borte da jeg ikke har administratorrettigheter på den aktuelle maskinen. Det er bare PC1 som fungerer på nett, pga MAC-adresselåsing på switch. Og Toolshed: Jeg vet hvor den burde vært ;-) Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Du gjør deg ganske kostbar når denne infoen kommer så langt uti tråden... Men på den annen side hadde du vel håpet på hjelp uten å fortelle at du skal gå bak ryggen på en systemansvarlig. Jeg antar at å snakke med systemansvarlig ikke er et godt tips? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Og Toolshed: Jeg vet hvor den burde vært ;-) Ja, hvorfor tror du da at den er på en vanlig LAN-connection, da? Lenke til kommentar
bentose Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Mulig her kan vere noko nyttig: Deling av internett over "direct cable connection" http://www.wown.info/j_helmig/dccadsl.htm Bent Lenke til kommentar
CyberCS Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) vis ikke delingen kommer opp så har du ikke aktivert nettverkskortet eller noe sånt. prøv å sette i kabelen I XP Ihvertfall Endret 3. desember 2003 av CyberCS Lenke til kommentar
palh Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Skal vi se... Pc'ene står på et kontor, "linja" er 100mbit og ISP er Uninett (hvis man kan kalle dem det...). Avhukningen for deling av internett er sannsyligvis borte da jeg ikke har administratorrettigheter på den aktuelle maskinen. Det er bare PC1 som fungerer på nett, pga MAC-adresselåsing på switch. Og Toolshed: Jeg vet hvor den burde vært ;-) Dersom du finner ut mac adresse på den aktuelle maskinen som du sier. så kan du lage deg en "kopi" med egen maskin ved hjelp av SMAC Dette er et program som lar deg "spoofe" mac adressen til en hvilken som helst pc. Det vil da med rett oppsett virke for switchen som at dette er rett pc og vips! så er du på nett! Og da slipper du å surfe nettet med null modem kabel som for meg virker som en dårlig løsning. Anyways good luck! Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Woho! Tusen takk til bentose som kom med det eneste brukbare forslaget! Og det virket! Hmm, faktisk uten å gå gjennom alt som sto på den linken.... Faktisk var det nok å installere og starte WinRoute, jeg bruker faktisk ikke WinRoute... Lenke til kommentar
palh Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Woho! Tusen takk til bentose som kom med det eneste brukbare forslaget! Og det virket! Hmm, faktisk uten å gå gjennom alt som sto på den linken.... Faktisk var det nok å installere og starte WinRoute, jeg bruker faktisk ikke WinRoute... Vil nok tro at du vil få mer ut av 100 Mbit linja dersom du bruker SMAC men det er da bare bagateller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå