VRK18 Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Hvordan ville dere hengt opp et 5,5 kg speil på en gipsvegg? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Hvordan festeanorning har speilet som skal henges opp? Er jo ikke et veldig tungt speil så her kan X-kroker fungere om du vil ha minst mulig hull i veggen i ettertid. Evt kan du bruke gipsanker. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Hvordan festeanorning har speilet som skal henges opp? Er jo ikke et veldig tungt speil så her kan X-kroker fungere om du vil ha minst mulig hull i veggen i ettertid. Evt kan du bruke gipsanker. Festeanordningen ser slik ut. Beklager kornete bilde. Hadde vært flott å slippe hull i veggen. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Siden du har nøkkelhull type feste ville jeg brukt skrue som settes inn skrått for å få vekten lengst inn mot vegg. Vil du være helt sikker kan du bruke gipsanker/mollyplugg men da må du forborre hull, og du vil da få et lite hull som må tettes om du skal fjerne skruene. Pass på at dimensjonen på skrue/hodet passer med hullet i festet på speilet 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Siden du har nøkkelhull type feste ville jeg brukt skrue som settes inn skrått for å få vekten lengst inn mot vegg. Vil du være helt sikker kan du bruke gipsanker/mollyplugg men da må du forborre hull, og du vil da få et lite hull som må tettes om du skal fjerne skruene. Pass på at dimensjonen på skrue/hodet passer med hullet i festet på speilet Hva med en slik? Mon tro om den tar tak i nøkkelhullet. http://www.dinside.no/bolig/smart-liten-gipskrok/61218423 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Skal fungere de selv om festet i nøkkelhullet ikke vil være ideelt. Personlig synes jeg disse er veldig bra til ting som bilder med snor som feste osv, men de kan absolutt brukes til det du skal feste opp også. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Skal fungere de selv om festet i nøkkelhullet ikke vil være ideelt. Personlig synes jeg disse er veldig bra til ting som bilder med snor som feste osv, men de kan absolutt brukes til det du skal feste opp også. Blir i hvert fall mindre spor da. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Hadde det vært meg ville jeg forsøkt å treffe en stender. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Ja det blir det absolutt! Bare sørg for at de er dimensjonert for vekten da de fås i mange størrelser. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå