Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Henge opp speil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan festeanorning har speilet som skal henges opp?

Er jo ikke et veldig tungt speil så her kan X-kroker fungere om du vil ha minst mulig hull i veggen i ettertid. Evt kan du bruke gipsanker.

Festeanordningen ser slik ut. Beklager kornete bilde. Hadde vært flott å slippe hull i veggen. 

speil.jpg

Lenke til kommentar

Siden du har nøkkelhull type feste ville jeg brukt skrue som settes inn skrått for å få vekten lengst inn mot vegg. Vil du være helt sikker kan du bruke gipsanker/mollyplugg men da må du forborre hull, og du vil da få et lite hull som må tettes om du skal fjerne skruene. Pass på at dimensjonen på skrue/hodet passer med hullet i festet på speilet ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden du har nøkkelhull type feste ville jeg brukt skrue som settes inn skrått for å få vekten lengst inn mot vegg. Vil du være helt sikker kan du bruke gipsanker/mollyplugg men da må du forborre hull, og du vil da få et lite hull som må tettes om du skal fjerne skruene. Pass på at dimensjonen på skrue/hodet passer med hullet i festet på speilet ;)

Hva med en slik? Mon tro om den tar tak i nøkkelhullet. 

http://www.dinside.no/bolig/smart-liten-gipskrok/61218423

Lenke til kommentar

Skal fungere de selv om festet i nøkkelhullet ikke vil være ideelt. Personlig synes jeg disse er veldig bra til ting som bilder med snor som feste osv, men de kan absolutt brukes til det du skal feste opp også.

Blir i hvert fall mindre spor da. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...