Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet på internett!

Anbefalte innlegg

Fiksa igår PCn min forfullt! Manglet bare å sette i ISDN-kortet(nei,jeg hakke fått bredbånd enda:P). Satte det i..fant hardwaren..la inn drivere.. tok signup for tiscali abb.! Alt var klart og fikset,trykket på connect..men den gikk bare på "Ringer opp"! Også vil den ikke mere..! :dontgetit:

Hva kan være galt?

Håper på gode svar,og ikke useriøse!

*gleder seg til å få bredbånd snart!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Operativsystem?

ISDN-kort produsent?

Riktig nummer/brukernavn/passord?

Bruker XP! ISDN kortet har fungert før på andre PCn i XP!

Bruker sånn Signup-tiscali, som fikser alt som er av innstillinger på PCn for Tiscali tilkobling! Brukernavn og passord er inkludert der, og det er alltid den samme!

ISDN-produsenten er Jensen PCI Easy isdn, mulig det er kortet som ikke vil fungerer med PCn min..!?

Lenke til kommentar

ikkje stygt meint men har du sett inn telefonkabelen.

Tror ikkje det kan vere meir enn eit av 3.

Kabel eller kort eller driver. Er ikkje sikker på den tredje da xp har veldig god støtte for drivere.

Har hatt mange isdn kort og dei har ein tendens til å ikkje virke når eg har flytta dei.

Edit: Veit selfølgelig ikkje om du kanskje kobler på nett i veiviseren. "Skulla hatt smili med raudfarge i tryne her men det virka ikkje"

Lenke til kommentar

Heppz du! =)

Ta kabelen ut av maskina, plugg den inn i en fasttelefon og se om det funker. ;) Virker det så er iaffal linja frem til pc'n ok, og da er det nok no hardware/software feil.

Er det no rødt kryss eller utropstegn på isdn kortet under 'Enhetsbehandling' ?

Om du har prøvd alt så kan du jo for morroskyld skifte plassering av kortet til et annet pci-spor.

Lenke til kommentar
Heppz du! =)

Ta kabelen ut av maskina, plugg den inn i en fasttelefon og se om det funker. ;) Virker det så er iaffal linja frem til pc'n ok, og da er det nok no hardware/software feil.

Er det no rødt kryss eller utropstegn på isdn kortet under 'Enhetsbehandling' ?

Om du har prøvd alt så kan du jo for morroskyld skifte plassering av kortet til et annet pci-spor.

Kjentsfolk jo :wow:

Kan teste med annen kabel! Er ikkno feil med driverne.. er ikkno utropstegn ellerno!

Kan også prøve annet pci port! :D

:love: Strafix :love:

høhø! :p

*får virkelig håpe det er den strafixen jeg tror det er * :p

Lenke til kommentar
Fiksa igår PCn min forfullt! Manglet bare å sette i ISDN-kortet(nei,jeg hakke fått bredbånd enda:P). Satte det i..fant hardwaren..la inn drivere.. tok signup for tiscali abb.! Alt var klart og fikset,trykket på connect..men den gikk bare på "Ringer opp"! Også vil den ikke mere..! :dontgetit:

!

Har maskinen og kortet fungert igjenom samme ledning tidligere?

Hvis mulig prøv og plugg den rett i ISDN-boksen og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

!

Har maskinen og kortet fungert igjenom samme ledning tidligere?

Hvis mulig prøv og plugg den rett i ISDN-boksen og se om det hjelper.

Det går nok ikke, isdnboksen er for langt unna til det! helt ny maskin,så har ikke testa det før på den lissom.. men kortet og ledningen gikk med den andre PC`n!

Med samme OS!

Lenke til kommentar

Det er nok meg zako! ;) fins ingen andre strafixer på hel jorda... hehe

Menneh... står maskinen et heeeeeelt annet sted enn de forrige maskinene du har hatt!? Slik at du har brukt en kjeeeeeeeeeeeempe lang telefonkabel!? Kan være for at ledningen er for lang....

Lenke til kommentar

Menneh... står maskinen et heeeeeelt annet sted enn de forrige maskinene du har hatt!? Slik at du har brukt en kjeeeeeeeeeeeempe lang telefonkabel!? Kan være for at ledningen er for lang....

:dontgetit: Neinei,er samme plass på rommet mitt! Og samme kabel, og samme lengde! Men kan prøve annen ledning, evt bytte pci port, eller bare sette i kortet på nytt.. men er rart den finner kortet da.. hvis den evt. skulle sitte feil i Pcn..! *MERKELICH!*

Lenke til kommentar

:dontgetit: Neinei,er samme plass på rommet mitt! Og samme kabel, og samme lengde! Men kan prøve annen ledning, evt bytte pci port, eller bare sette i kortet på nytt.. men er rart den finner kortet da.. hvis den evt. skulle sitte feil i Pcn..! *MERKELICH!*

Det er brukeren (som jonny pleide å si)! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...