Gå til innhold

Møkk lei dagens jobb.

Anbefalte innlegg

Mann i midt av 40 årene er møkk lei av jobben sin. Jeg har hatt den samme arbeidsgiver i 20 år, oppgavene har blitt litt endret etter hvert, men det siste 10 årene har alt vært det samme. Finner ingen glede over arbeidet. Ser på jobben som et nødvendig onde for å tjene til livets opphold. Lønna er helt gjennomsnittlig for norske arbeidere, dvs ca 525 000 og arbeidstidene er 8 til 16. Arbeidsoppgavene er rutinepreget, har liten samfunnsnytte, ledelsen er ikke lydhør overfor de ansatte, tenker kun profitt og jeg irriterer meg sterkt over hvor lite bedriften gjør for at de ansatte skal føle seg verdsatt.  Lengter etter å gjøre noe meningsfylt, men har problemer med å finne andre yrker jeg kunne tenke meg. Er også redd for å gi slipp på det jeg har siden det også gir en trygghet. Har utdannelse som kokk i bunnen, men har ingen lyst til å gå tilbake det yrket. Tok studiekompetanse på kveldstid for ca 5 år siden i håp om å kunne få inspirasjon til å studere noe videre. men står fremdeles fast. Noen som har lignende erfaringer, eller tips om hvordan jeg kan gjøre noen endringer osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett opp en liste over alle fordeler og ulemper du har med jobben og se hvordan du ender opp :)

Pluss i min bok ville hvertfall vert:

-Brukbar lønn

-I mine øyner fin arbeidstid

-Kanskje du har fri hver helg?

-Kanskje du slipper skift og helgevakter?

-Kort reisetid er mere fritid?

Men utdanning er aldri for sent, jeg omskolerte meg i en alder av 50 år. Jeg elsker utfordringer og å lære noe nytt så jeg stortrivdes på skolen :)

Hør med fastlegen og NAV, kanskje de kan hjelpe deg. Mange i din alder opplever slitasjeskader grunnet ensformige arbeidsoppgaver og da er det hjelp og få dersom du er motivert for omskolering :)

Endret av Gamer60
Lenke til kommentar

Mange / de fleste jobber blir litt sånn etterhvert, repetive og kjedelige. Blir jo også enklere etterhvert da man går på autopilot.

Man tror alltid at gresset er grønnere på andre siden, og jo da, en del er nok ofte bedre. Det er også HELT sikkert at en del er vesentlig dårligere. Fins mye både bra og dårlig, men miljø og trivsel bør telle mye. Er det på plass tåler man ekstremt mye.

Viktig at folket står sammen syns jeg, gjør hverandre gode og er sosiale, bry seg om hverandre, veldig viktig det der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Kanskje en idé å ta kursing / utdannelse i ledelse. Du nevner samfunnsnytte, og du nevner arbeidsmiljø. Hvordan hadde det vært om du tok skritt mot å være med i ledelsen av bedriften din? Er det i det hele tatt mulig å havne høyere i rangstigen hos deg?

Lenke til kommentar

Mange / de fleste jobber blir litt sånn etterhvert, repetive og kjedelige. Blir jo også enklere etterhvert da man går på autopilot.

Man tror alltid at gresset er grønnere på andre siden, og jo da, en del er nok ofte bedre. Det er også HELT sikkert at en del er vesentlig dårligere. Fins mye både bra og dårlig, men miljø og trivsel bør telle mye. Er det på plass tåler man ekstremt mye.

Viktig at folket står sammen syns jeg, gjør hverandre gode og er sosiale, bry seg om hverandre, veldig viktig det der.

Tror nok det stemmer for de fleste. En jobb er givende med det første, men etterhvert så kan man jo alt. Da blir det bare autopilot. Lønnen din virker jo grei og det virker som om jobben din ikke er et helvete. Jeg ville nok forsatt og skaffet meg en givende hobby :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...