Harald Brombach (digi.no) Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 EU-forslag kan føre til reduserte sporingsmuligheter på tvers av nettsteder Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) Enn at det skal ta så lang tid før noen blir informert om hva cookies *egentlig* gjør. Men gode nyheter. Det betyr at et eller annet sted finnes det politikere som lar seg påvirke av folk med mer kunnskap. Edit: Typofix. Jeg kan jo ikke stave lengre. Endret 12. januar 2017 av tommyb Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 En at det skal ta så lang tid for at noen blir informert om hva cookies *egentlig* gjør. Men gode nyheter. Det betyr at ett eller annet sted finnes det politikere som lar seg påvirke av folk med mer kunnskap. Politikere lytter alltid til lobbyister, det vet vi fra før. De lytter kun til velgerne i valgår. Den gode nyheten må vel være at noen nå har betalt lobbyistene for å pushe noe fornuftig på politikerne... Håper ikke nye regler misbrukes, eller at det ikke blir mulig å reklamefinansiere nettsider lengre. Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Jeg godtar faktisk heller litt tracking cookies og reklame for ting jeg faktisk trenger, enn urelatert reklame i øst og vest, og måtte betale for det meste... 1 Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Jeg godtar faktisk heller litt tracking cookies og reklame for ting jeg faktisk trenger, enn urelatert reklame i øst og vest, og måtte betale for det meste... Men hva er vitsen? Før jul var jeg interessert i å kjøpe et par bra øretelefoner med støydempning. Den 28. desember kjøpte jeg meg et par Sony mdr-1000x hodetelefoner til litt over 4000,- Nå får jeg reklame for hodetelefoner på nesten hver eneste webside jeg besøker. Så igjen, hva er vitsen? 2 Lenke til kommentar
mmm... Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Næringslivets reklamebudsjett fordamper ikke selv om mekanismene for spore forbrukernes aktiviteter innskrenkes. Markedsføringsbudsjettene vil bli brukt uansett. For å ta del i kaka må bare nettstedene bytte til mekanismer for reklameformidling som ikke bryter med loven. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Jeg godtar faktisk heller litt tracking cookies og reklame for ting jeg faktisk trenger, enn urelatert reklame i øst og vest, og måtte betale for det meste... Men hva er vitsen? Før jul var jeg interessert i å kjøpe et par bra øretelefoner med støydempning. Den 28. desember kjøpte jeg meg et par Sony mdr-1000x hodetelefoner til litt over 4000,- Nå får jeg reklame for hodetelefoner på nesten hver eneste webside jeg besøker. Så igjen, hva er vitsen? Dette ville blitt mye "bedre" - mer treffsikkert - dersom nettbutikkene fikk lov til å selge informasjon om hva du har kjøpt. Da kunne du i stedet først blitt bombardert med "reviews" av ditt headset som viser at et annet er mye bedre, og deretter med reklame for det andre. Pluss reklame for hodetelefonforsterkere og gadgets for å gjøre hodetelefonene dine trådløse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå