Gå til innhold

Bekymret for min WD caviar HD

Lexler

Anbefalte innlegg

Jeg synes å huske at noen her snakket om problemer med Western Digital caviar diskene. Igår kveld klikket 120 gigeren til en kamerat av meg, og han mister antageligvis alt han hadde på en. Den fungerer bare ikke lenger, han opplevde en høyfrekvent lyd i tiden før klikken.

Nå blir jeg også litt redd, for jeg har akkurat samme disken som han, og har også opplevd en høyfrekvent lyd fra den, spesielt ved oppstart.

Hva bør jeg gjøre?

Backup er selvsagt, men er dette et kjent problem? og kan jeg kreve å få en ny, selv om den fungerer fremdeles?

Edit: okay, nå har jeg kikka litt nedover og funnet ut at mange sliter med det samme. Jeg kjøpte min i slutten av august i år, og har de siste to månedene kommet med ulyden som jeg ikke liker noe særlig.

Spørsmålene mine er fremdeles de samme.

Det skal også nevnes at jeg har en gammel WD caviar 400. den kjøpte jeg for over to år siden og den har fungert som en drøm :)

Endret av Lexler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat det samme problemet, min WD 120GB SE har en veldig skjærende høyfrekvent lyd, veldig ubehagelig å være i nærheten av maskinen. Er redd min WD 80GB har blitt "smittet" av lyden også... noen som har en formening om hvor lang tid det tar før de ryker? Flere som har hatt problemer med 80GB varianten(SE)

(Jeg kjøpte min 120GB i juni i år, og 80GB i august i fjor. Begge kjøpt på ex.komplett tr.heim)

mvh

lenix

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min 1 år gamle Wd 120 JB tok plutselig kvelden her.

Alle 120 GB mista.

Er så lei meg no når Jula nermer seg.

Ingen ulyder eller forvarsel. Bare borte. finner den i devices i biosen men ikkje i boot device. Har sendt den inn og venter på ny. Men slikt er leit. :(

Har stått på samme plassen i maskinen i lengre tid og aldri fungert bedre enn i går.

Død i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...