bayerische Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Hei, vurderer å handle ny receiver. Har p.d.d en Denon AVR-2400 som driver to B&W CDM7, en senter B&W CC6 og en B&W AS6 sub. TVen er en LG 49UH650V, og har forøvrig koblet til nåværendre forsterker via Argon sin DAC via optisk til RCA. Utenom dette har jeg en Xbox One S og en 3. generasjon Apple TV koblet til. Sliter med innstillinger på denne eldre receiveren. Kan få Onkyo sin TX-NR555 til 2990kr,-. Får en noe bedre til denne summen, eller noe annet jeg bør tenke på angående dette? Kanskje litt off-topic, men fyrer løs: Ønsker å handle meg bakhøyttalere til dette anlegget også, men dette blir brukt. Bokhyllehøyttalere fra B&W, enda usikker på hvilke. Ville i så fall Andersson sin høyttalerkabel være god nok? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Ser det er en litt gammel post. Onkyoen skal nok funke, selv om jeg aldri anbefaler noe under 6xx serien dems, da det er den som oftest gir mest for pengene når den kommer litt ned i fra veiledende pris. De pleier også å ha litt mer kraft, som B&W ofte trenger. Eneste store minuset med Onkyo de siste par generasjonene er at de har droppet Audyssey som romkorreksjon, og fikset sin egen. Har ikke lest det helt positive om den. Pioneer og Yamaha har også sine egne romkorreksjons løsninger, men de funker meget bra. Med hvilken som helst av dagens nyere forsterkere så skal du kunne kvitte deg med Argon DACen, da de som regel har 1 optisk inngang. Resten av komponentene kan du koble til med HDMI. Hvis TVen er ny nok, så har den også ARC på 1 av HDMI inngangene, slik at du kun trenger HDMI mellom TV og forsterker for bilde til TV og lyd tilbake i fra TV. Bakhøyttalere så kan du godt hva som helst, det er front og senter som er viktig er så like som mulig i klangen. Bak er det ikke så stort problem med andre typer, så lenge du kjører romkorreksjonen, og volumet dermed blir satt nokså likt. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Er ikke det ganske lite kraft til CDM7? Jeg hadde CDM7 SE tidligere, og de åpnet seg noe mer når jeg fikk forsterker som støttet bi-amping. B&W har gjennom tidene vært veldig glade i strøm. Nå har jeg CM6S2 og kjører de på egen effektforsterker. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 CDM 7 SE er oppgitt til 90 dB. Noe som er sånn middels for gulvstående, de burte være 92 og høyere normalt, mens normale bokhylle høyttalere som ofte er tyngre å drifte etter samme testprodsedyre (mindre membran areale) ofte ligger på 86-88 dB, mens enkelte slik som Klipsch før også de godt over 90 dB pga. horn løsningen. Så jeg pleier som regel å nevne at B&W som oftest er litt tyngre å dra enn gjennomsnittet. Mulig de har blitt bedre de siste årene, men benytter som regel andre merker selv, eller som anbefaling til bekjente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå