BekymretGenser Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Hei Kom til å tenke på en liten pøbelstrek jeg gjorde for ca 4-5 år siden. Jeg og en kompis var på et arrangement med klassen vår i det lokale kulturbygget og vi begynte å vandre rundt (stooort bygg med scene, leiligheter og butikk. Ved garderobene var det en nødutgang og ved utgangen var det en brannslukker. Den tok vi med ut nødutgangen og fyrte av rundt oss. Gøy da, men barnslig når jeg tenker på det nå. Alt dette er greit nok, men i dag ble jeg skikkelig bekyma for at den fortsatt henger der uten pulver (vi hang den tilbake) i tilfellet den må bli brukt. Men det har gått så lang tid at den har vel blitt bytta og fått kontrollsjekk for lengst? Er ikke det vanlig at brannslukkere blir kontrollert jevnlig? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Kontroll skal vel utføres hvert år ja. Hvert 5år hos privatpersoner. La slukkere være i fred. Endret 11. januar 2017 av Complexity Lenke til kommentar
BekymretGenser Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 Ok, da har den nok blitt sjekka flere ganger. Ja, jeg har nok blitt mer voksen siden den gang! Lenke til kommentar
BekymretGenser Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Men jeg burde ikke sende eieren av bygget en mail og si at for 4-5 år siden ble det brukt en slukker? Hehe Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Du burde sende en mail ja, det er ikke sikkert at den har blitt sjekket selv om man skal gjøre det. Koster ikke mange kronene for et nytt apparat eller påfylling hvis eier vil at dere skal betale for det. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Eg ville ikkje ripa opp i gamle synder. Eit nytt apparat av fornuftig kvalitet koster fort 1000-lappen, i tillegg kan det ha blitt skader på bygget ved at delar av pulveret kan ha trengt inn i bygget eller inn i bilar som stod parkert i nærheita. Om byggningseigaren har ting i orden så skal det oppdagast ganske fort at eit apparat er brukt. Ein anna ting er at det nok ikkje var så mykje vits i å henge apparatet fint på plass igjen, sjølv om det skulle være igjen slokkemiddel i apparatet så vil det gjennværande trykket vanligvis leke ut i løpet av nokre få dagar dersom apparatet fyrst har blitt utløyst. Sånn sett hadde det sikkert vært like greit å berre sette frå seg apparatet på golvet slik at det var lett å sjå at nokon hadde tulla med apparatet. Lenke til kommentar
BekymretGenser Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Vet at det var dumt å henge det på plass, men akkurat da tenkte vi det var lurest. Det er veldig lenge siden da, så den bør vel ha blitt oppdaga? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 I virksomheiter så skal det være ein fagmann som er inne og sjekkar kvart år, i tillegg er det krav til at virksomheita sjølv skal gå rundt for å passe på at bygget er i orden og ikkje noke har blitt skada eller øydelagt. Men det er sjølvsagt ikkje gitt at alle følger krava heller. Lenke til kommentar
BekymretGenser Skrevet 13. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2017 (endret) Var litt lur ? Sendte mail og sa at jeg hadde sett to ungdommer leke med et apparat der vi var. Sa at jeg var bekymret og rådet dem til å sjekke etter om noen var tomme eller stjålne Fikk svar at de har sett på det men ikke funnet noen som var borte eller tomme. De sa også at de sjekker hvert år. Sånn, da slipper jeg å være bekymret.. Endret 13. januar 2017 av BekymretGenser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå