oeb Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Satt i natt og funderte på hva som vil yte best av disse to oppsettene, om det i hele tatt er noe vesentlig resultat. Fig1. Fig2. Hydor Seltz L20 (700 l/t) BlackICE (Papst 120mm (140m³/time, / 38dB) AC Cuplex (CPU) AC Twinplex (GFX) AC Aquatube (RES) Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 fig2 er jo den mest logiske måten å få best oppsett, men jeg regner med at hvis man regner på det så kommer man sikkert fram til at det spiller ingen rolle. mener å ha sett en lignende tråd hvor det blir forklart til pukt og prikke, så ta deg en søke runde. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Nr2 er best fordi vannet går rett fra radiatoren og til blokkene mens på nr1 så går den gjennom pumpa og den avgir varme.. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hvilken Radiator er best av disse? EVO 120 Black Ice Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 holder en knapp på black ice radiatoren. En bedre konstruksjon mener jeg en den "rør måten" som aqua benytter seg av. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Tror blackice er litt bedre, siden den er bygd opp med tynne, flate rør i stedet for de standard runde. Men er nok ganske likt. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hmm,dumt jeg tok EVO 120 da. Er dette ett bra oppsett? Lenke til kommentar
oeb Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Hm, som jeg trodde.. kjører Fig2 nå.. Tror at det ikke hadde blitt noe bedre, om ikke forskjell på ytelsen i det heletatt om jeg hadde kjørt Fig1. Men takk for tilbakemelding.. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 pumpa avgir minimalt med varme i forhold til resten... jeg mener at man kjøler vannet best når det varmeforskjellen mellom omgivelsene og vannet er høyest... nå vet jeg ikke om du har stort eller lite reservoar... Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 har du mulighet ville jegvalgt res så høyt som overhode mulig, siden dette vil da gi deg en raskere utlufting av systemet, og man trenger ikke å "riste" så mye for å få ut luften som sitter fast i systemet. kommer av seg selv som regel da, og er det i toppen av systemet skal det mer til for å bli dratt med videre. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hehe...hva er "RES" ?? Jeg er n00b Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg kaster meg på tanken til pingvinen. Kjøre vannet rett fra blokkene gjennom radiatoren før det går til reservoaret. På denne måten vil vannet kjøles ned mot romtemperatur før det blander seg med vannet som allerede er i tanken som ligger på ca. romtemp. -> Vannet vil holde seg så nært romtemp som mulig! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Æsj, dobbelpost. Mod: slett! Endret 2. desember 2003 av baronKanon Lenke til kommentar
EC Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Dårlig bruk av emnefeltet, tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg