LureLars Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Hei Skal søke skole om en måned men er usikker på om jeg skal velge bygg og anlegg eller Naturbruk. Om jeg velger bygg vil jeg bli tømrer og om jeg velger Naturbruk vil jeg bli fisker. Det som frister med fiskeryrket er mye fri og høy lønn i forhold til tømreryrket. Hva skal jeg velge? Har tømrere en god lønn? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Du kan spørre læreren om å få bruke PTF timene på en dags utplassering på dem to ukene, det kan muligens hjelpe deg litt på vei? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Aller først, ikke baser valget ditt på god lønn. De aller fleste i Norge har god nok lønn til å leve ett helt fint liv, uavhengig av yrke. Det er langt viktigere å velge noe du liker, da vill en som regel bli god og trives, da følger gjerne lønnen etter også. ang "god" lønn så er nok tømrerne i det nedre sjiktet av fagarbeiderne ift lønn, men en kan gjøre gode penger som tømrer også. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå