Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blinker! Virus / Bug?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Dette har helt åpenbart ikke med skjermen å gjøre. Jeg har samme forferdelige problemet som deg uansett hvilken skjermtilkobling jeg måtte finne på å benytte. DVI til en eller to skjermer eller dvi->hdmi til reciever og tv. Det ser imidlertid ut som din maskin er noe mer responsiv siden du får åpnet noen vinduer. Blinkingen opphører også på min maskin med en gang man trykker ctrl-alt-del eller logger seg ut, eller jeg logger meg inn på kontoen til den ene av døtrene mine. 

Mitt problem startet etter jeg installerte office 2016, gratis elev versjon, fra brukerkontoen til datteren min. Alle andre kontoer fikk dermed dette problemet mens hennes konto, som jeg skriver fra nå, ikke er berørt overhodet. Jeg får imidlertid ikke gjort så mye fra kontoen hennes slik den er nå fordi hun ikke er administrator og jeg enda ikke har funnet ut hvordan jeg gjør henne til administrator uten å kunne benytte administrator konto. Jeg prøvde å lage en ny login som var administrator fra kommandolinjen. Dette fungerte, men da jeg logget meg inn på denne var den påvirket av samme problem. Det eneste positive her er at eldste datteren min fremdeles kan gjøre leksene sine med One-note og office, som jeg aldri hadde installert dersom det ikke hadde vært for skolens opplegg som krever bruk av denne pakken. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre annet enn å reinstallere alt sammen igjen fra win 7 over til win 10, vente på alle oppgraderingene for deretter å installere office 2016 igjen for å sannsynligvis beskue at alt sammen går tilsvarende i dass en gang til. Jeg hadde vært evig takknemlig om noen kom opp med noen tips eller en løsning på problemet. Det er tydeligvis et kompatibilitetsproblem med programmer inne i windows siden denne ene kontoen fungerer helt perfekt til alt, mens de andre fire sliter. Kanskje en eller annen prosess ikke gikk som den skulle med kontoene siden office ble installert fra en konto som ikke var admin konto og som etterpå ble den eneste som fungerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vær gang jeg skrur av og på pcen så dukker dette problemet opp.. Jeg kan ikke bruke noen Windows programmer for eks Shortcuts og masse rart.. Jeg fikser blinkingen sånn at pcen funker fint uten om det windows greiene.. Men jeg leste en gang at det sto at pcen ikke finner skrivebordet.. Kan det være det?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde i dag å avinstallere Office 2016, som siste skritt av en del mindre installasjoner som jeg utførte samme dagen. Problemet ble borte med det samme.

Jeg syntes det er vanskelig å forstå at Microsoft sine nyeste produkter ikke er kompatible med hverandre.

Samtidig er jeg meget lettet over å slippe å installere alt på maskinen om igjen. Jeg er selvsagt ikke fornøyd med at datteren min ikke får benyttet seg av One Drive og Office på maskinen. Heldigvis har hun en egen bærbar der hvor det ikke er noen fare for at vi maltrakterer skrivebordsmiljøet for andre brukere ved installasjon av Office 2016.

Lenke til kommentar

Det var synd. Dersom du hadde installert office burde du prøve å avinstallere dette også. Har sett at installerte program blir hengende igjen selv om man tilbakestille PC. Det kan være at enkelte programmer installerer nye versjoner av systemfiler som ikke forsvinner dersom man ikke avinstallerer programmet. Hvorfor det var knyttet opp mot office på min maskin vet jeg ikke. Det eneste som var mulig å bruke på min maskin mens sen var påvirket var taskmanager og så vidt regeditor o.l. Dersom man var rask og timet tasting av bokstaver inneimellom blinkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...