guest123 Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Jeg har 1mx fra 94 reformen og skal nå søke på et studie som krever R1 matte. Er jeg nødt til å ta noen annen matte i tillegg for å "få lov" til å ta R1? Tenker da på 1T, 2T eller 2P eller noe helt annet, blir helt forvirret av alle disse nye fagkodene. Noen som har tatt R1 som privatist og vil fortelle litt om hvor lang tid dere brukte på å gå igjennom pensum? Takker for alle svar Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Du trenger ikke noen fag for å kunne ta R1. Du må imidlertid ha ett mattematikkurs på førsteklassenivå a lá 1T eller 1P for å få godkjent vitnemålet, så sørg for at dette er i orden. Endret 11. januar 2017 av Manager Lenke til kommentar
guest123 Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 Du trenger ikke noen fag for å kunne ta R1. Du må imidlertid ha ett mattematikkurs på førsteklassenivå a lá 1T eller 1P for å få godkjent vitnemålet, så sørg for at dette er i orden. Vet du/noen andre om 1mx da er tilfredstillende? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Får en ikke godkjent fag fra reform 94 lengre? Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Du trenger ikke noen fag for å kunne ta R1. Du må imidlertid ha ett mattematikkurs på førsteklassenivå a lá 1T eller 1P for å få godkjent vitnemålet, så sørg for at dette er i orden. Vet du/noen andre om 1mx da er tilfredstillende? Så vidt meg bekjent, så vil 1mx fra Reform94 fortsatt være gjeldende den dag i dag, slik at 1mx er likestilt med 1T/1P. Edit: http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/nye-fag-og-forbedringer/fag-fra-r94/ Endret 11. januar 2017 av Manager Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Tok R1 nå til jul,og hadde bare 1P i forkunnskaper. Brukte 3 dager på å gå igjennom mesteparten av pensum og få en ståkarakter på eksamen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå