mozz Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har diskutert litt med en kamerat om DTS lyd på DVD plater. Jeg er litt usikker men jeg mener DTS signalene kun kommer ut via de digitale utgangene på dvd spilleren, og ikke ut phono utgangene. Er dette riktig? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Ja og nei. Alle dvdspillere kan fóre et hvilket som helst signal ut digitalutgangene. Fra analogutgangene (phono/RCA/whatever) får du kun lyd som spilleren har dekodere for. Altså, spilleren må ha DD-dekoder for å gi ut DD over analogutgangene, og DTS-dekoder for å gi ut DTS over de samme utgangene. Lenke til kommentar
Myrdraal Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Det er riktig det som LarsC sier, men litt mer spesifikt, så er det mest vanlig at spillere med innebyge dekodere ofte bare har dekoding for DolbyDigital . Så ennå om du har DTS-logoet på DVD spilleren betyr ikke det nødvendigvis at den har innebygget dekoder for DTS, men bare klarer å lese lydsporet og sende det via digitalutgangen som du sier. Men det finnes noen DVD-spillere med både DolbyDigital og DTS dekodere innebygget, det står i såfall i spesifikasjonene til spilleren Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Kjøp det en forsterker/receiver som kan dekode DTS, ikke bruk de som er i DVD-spillerene, hvis den ikke koster 5000,- og oppover. Du slipper med 1 kabel, og ikke noe tap, siden det går digitalt. OG bruk DTS, det er gjentatte ganger vist seg å være bedre enn Dolby Digital, i ren komprimering er det også storforskjell, DD har 400+Kbs som meste, mens DTS har for det meste 768 Kbs(og en sjelden gang 1500 Kbs) Lenke til kommentar
LtWolf Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Godt å se at gutta kan sakene sine .btw...nice anlegg Myrdraal... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå