Gå til innhold

Vertikal linje med "døde pixler"? Samsung 75" UE75KS8005


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte meg en TV hos Elkjøp i November i fjor tyupe Samsung 75" UE75KS8005. 

Men nå har det kommet en lang vertikal linje som går fra toppen av skjermen og ca. 40-50 cm nedover. Ikke sentrert i skjermen, men litt til venstre for midten. 

 

Jeg kjøpte TV'en for 50k (koster nå  27k på komplett ser jeg, men drit nå i det :xmas: ) i tillegg til en forsikring Elkjøp har som gir meg returvare hvis noe som helst skulle skje med TV'en. 

 

Denne linja er mildt sagt irriterende i lyse partier på skjermen, og til en slik pris så er det ikke noe man "kan leve med". 

 

Det virker som om det er en hel rad med pixler som er døde eller at lyspunktene bak har slukket. Dette kommer frem når det er lyse partier, da er denne "grønne" linja mer synlig. 

 

 

Er litt grønn på slikt, men er dette noe som jeg kan klage på til Elkjøp og få fikset der? Eller må jeg "tippe" den ned fra TV'benken og bruke forsikringen jeg kjøpte med? Er sikkert ikke noe jeg får fikset selv, men er litt kjedelig å kjøre en såpass stor TV tilbake til forhandleren og så vente i ukesvis med å få tilbake produktet. 

 

Noen som vet hva man burde gjøre i slike situasjoner, før jeg evt. kontakter Elkjøp. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei

 

Kjøpte meg en TV hos Elkjøp i November i fjor tyupe Samsung 75" UE75KS8005. 

Men nå har det kommet en lang vertikal linje som går fra toppen av skjermen og ca. 40-50 cm nedover. Ikke sentrert i skjermen, men litt til venstre for midten. 

 

Jeg kjøpte TV'en for 50k (koster nå  27k på komplett ser jeg, men drit nå i det :xmas: ) i tillegg til en forsikring Elkjøp har som gir meg returvare hvis noe som helst skulle skje med TV'en. 

 

Denne linja er mildt sagt irriterende i lyse partier på skjermen, og til en slik pris så er det ikke noe man "kan leve med". 

 

Det virker som om det er en hel rad med pixler som er døde eller at lyspunktene bak har slukket. Dette kommer frem når det er lyse partier, da er denne "grønne" linja mer synlig. 

 

 

Er litt grønn på slikt, men er dette noe som jeg kan klage på til Elkjøp og få fikset der? Eller må jeg "tippe" den ned fra TV'benken og bruke forsikringen jeg kjøpte med? Er sikkert ikke noe jeg får fikset selv, men er litt kjedelig å kjøre en såpass stor TV tilbake til forhandleren og så vente i ukesvis med å få tilbake produktet. 

 

Noen som vet hva man burde gjøre i slike situasjoner, før jeg evt. kontakter Elkjøp. 

 

Kjapp deg å få reklamert på TVen direkte med Elkjøp. Så lenge det er innen for 1 år så er det garantien som gjelder, og det er veldig mye enklere å få ting fikset. Hadde noe problemer med en Philips TV, og innenfor garanti tiden så sendte de reperatør hjem til meg, slik at jeg slapp å pakke og sende inn TVen, slik jeg måtte etter garanti tiden.

 

Mulig Elkjøp sender deg videre til Samsung direkte, men ta det tjeneste veien, slik at det blir riktig. Får de ikke fikset det hjemme hos deg, så må den uansett inn, eventuelt om du er heldig å får byttet i en ny TV.

 

Så fiks det så fort som mulig, slik at du får sjekke om det de får fikset det riktig med en gang, eller om de bytter feil deler gang etter gang (slik de gjorde med min Philips TV, traff riktig på 3 eller 4 forsøk).

 

Etter 1 år, så har du ikke garanti på TVen mer, men 4 år reklamasjonsrett. Som for det meste er det samme, men går vel mer på forhandler enn produsent.

 

Min opplevelse med Elkjøp og slike saker er at de en enklere å ha med å gjøre enn produsentene selv. (Elkjøp syntes Panasonic gjorde mye galt når min bror fikk problemer med sin TV til 40-50.000,-, så de selv ga han en ny, og tok krangelen videre med Panasonic selv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...