Gå til innhold

NTNU bruker mer og mer tid på angriperne. Nå har de sett seg nødt til å opprette en operativ enhet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Tallet på kyberangrep øker svært raskt, samtidig blir angrepene stadig mer sofistikerte, fortalte Niels Nagelhus Schia som forsker på cybersikkerhet på Norsk utenrikspolitisk institutt"

Vet at det er poppis å fornorske ord det er meningsløst å fornorske, men dere får da være konsekvente hvis dere skal drive med slik tull :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Tallet på kyberangrep øker svært raskt, samtidig blir angrepene stadig mer sofistikerte, fortalte Niels Nagelhus Schia som forsker på cybersikkerhet på Norsk utenrikspolitisk institutt"

Vet at det er poppis å fornorske ord det er meningsløst å fornorske, men dere får da være konsekvente hvis dere skal drive med slik tull :)

Ettersom dette er et sitat så er det faktisk lov å bruke to forskjellige stavemåter. Det kan godt hende at Schia sa kyber.

Lenke til kommentar

Meh. Er ikke så nøye for min del, blir bare irritert når jeg ser slike ord bli fornorsket. Skal vi skrive SPE, Sentral Prosesserings Enhet, også? Skal vi skrive TIM, Tilfeldig Aksesserbart Minne? Nei, fagsjargonger bør være urørt.

Så ser jeg atpåtil at de har stavet forskjellig, da er helvete løs :p:D

PS; Er ikke noen rettskrivingsekspert eller spesiellt konsekvent jeg heller, men jeg er ikke et seriøst nyhetssted og denne kommentaren er ikke en seriøs artikkel :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ

Som de to over, hele artikkelen trenger en god runde sensur...

?

Ja rettskriving da altså, men i dette tilfellet sitter sensor i kommentarfeltet..

Kan det vere at herren meinar "korrektur"?

Og SlikGårNoDagan: Ordet "poppis" får det til å rykke litt i peikefingeren. Det er eit ord ein har hatt i vrangstrupen ganske lenge, og det vart ikkje betre av ei kjøttpølsereklame for nokre år sidan stemmesatt av nokon med trendly Ålesundsdialekt (var berre utdatert med ca 10 år, må vere godkjendt for eit reklamebyrå i hovudstaden det).

Som stolt rettskrivingsfascist er det kjekt å kunne kveste innlegg der folk kranglar om rettskriving, og når hovudprinsippet er "Gjer som eg seier, ikkje som eg gjer" kan ein sikkert finne mange feil i mitt og.

Lukke til med feiljakta, og god helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...