Gå til innhold

Country Road take me home

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker låta, men hva er det artisten heter da!?

I dag synes jeg ramma var helt nei, det er noe med fargekombinasjon som skjærer seg for meg. Ellers er det jo et klassisk og fint bilde med mye dybde i.

John Denver er det!! Endelig funka hjernen :)

Joda, John Denver sang den nok også. Men den er nok eldre enn som så.

Roar

Lenke til kommentar

I dag synes jeg ramma var helt nei, det er noe med fargekombinasjon som skjærer seg for meg. Ellers er det jo et klassisk og fint bilde med mye dybde i.

Roar

Her må jeg få korrigere deg. John Denver var en av tre som stod for teksten. Denne er hva jeg først og fremst forbinder med John Denver :-) Mvh Gunnar

Lenke til kommentar

Roar

Her må jeg få korrigere deg. John Denver var en av tre som stod for teksten. Denne er hva jeg først og fremst forbinder med John Denver :-) Mvh Gunnar

Sangen heter vel strengt tatt "Take me home, country roads" også, hvis man skal være pirkete. :)

Jeg fikk lyst å høre den...tror jeg må lete i LP-havet og se om den finnes der. :D

Lenke til kommentar

Roar

OK, skal ikke protestere, men for meg er det en anen artist som gjorde den mest kjent. men så er det det med å huske navn å ikke sammenblande.

For meg har det alltid vært "Annie's song" som har vært John Denvers varemerke - har aldri forbundet ham med denne, men så er jeg ikke av de som har for vane å gå bak for å finne de virkelige opphavsmennene. Jeg forbinder vel de forskjellige låtene mest med artisktene som gjør dem mest kjent selv om dette ikke er helt rettferdig overfor opphavsmennene.

Sang denne ofte sjøl på landeveien gjennom 13 land tur retur Oslo-Goa i 72/73.

Roar

Lenke til kommentar

Herlig vei/landskapsbilde som med din tittel med en gang forbindes med Route 66, men bildet ditt fra Namibia funker som god erstatning. Friske farger og meget god dybde i bildet.

Låten Take me Home Country Road forbinder jeg kun med John Denver, og som du selv nevner i en kommentar har skrevet denne sammen med to andre ifølge Wikipedia.

Mvh Ragnar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...