lasse_hansen87 Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Hei sann. Er på utkikk etter et nytt kabinett, et kabinett med bra kjøle egenskaper, gjerne ink vifter, mulighet for å legge kabler bak hovedkortet på en måte. Full tower. Gjerne ikke sort. Tips? Endret 11. januar 2017 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Hva med PHANTEKS Enthoo EVOLV ATX Midi-TowerGrått/ Transparent Cooler Master HAF X Big Tower Sort Vifter: 1x 230mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 230mm Side, 1x 140mm Bak, Rød LEDs CORSAIR Graphite Series 780T White Full-Tower PC Case Prisen er ganske stiv på full tower hvis det er viktig. Hva med å kjøpe brukt? Alle er gode. Hva slags maskinvare har du? Da ville droppet vifter bortsett fra Cpu\skjermkort vifter. Da du slipper støy. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Den cooler masteren der var stilig, skal sjekke mere på den når jeg kommer hjem ifra jobb Har denne idag: http://www.corsair.com/se-fi/graphite-series-760t-arctic-white-full-tower-windowed-case Men føler at det blir litt varmt inni kabinettet, selv om kabinettet har to vifter i front som blåser luft inn, og en vifte som blåser ut i bak kant. Men kan kanskje montere inn en ekstra vifte i topp som også blåser ut? Eneste ulempa med kabinettet jeg har nå da er at jeg må ta vekk lokket som er på toppen, om jeg skal sette inn vifter der. For det er jo stort nok det kabinettet jeg har der å. Har i7 prossesor med stor cpu vifte, GeForce EVGA 1080 FTW. Merker egentlig at det er varmt fordi vifta bak blåser ut ganske varm luft. Hva trur og mener folk her? Endret 11. januar 2017 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Du sier ingenting om budsjett https://www.komplett.no/product/893496/datautstyr/kabinetterbarebone/big-tower/in-win-h-frame-20-sii-1065w-psu 1 Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 Budsjett er vel max 3-4000kr tenker jeg. Vil ha noe jeg blir fornøyd med Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Men føler at det blir litt varmt inni kabinettet, selv om kabinettet har to vifter i front som blåser luft inn, og en vifte som blåser ut i bak kant. Men kan kanskje montere inn en ekstra vifte i topp som også blåser ut? Prøv det ja. Kan hende du ikke klarer å bli kvitt den oppvarmede luften. Men når du sier "føler det blir varmt" hva mener du egentlig? Hvis CPU blir 60+ idle så er det for varmt. "Føle" er litt diffust.. Eneste ulempa med kabinettet jeg har nå da er at jeg må ta vekk lokket som er på toppen, om jeg skal sette inn vifter der. Hvorfor er dette sånn en stor ulempe? Endret 11. januar 2017 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Cooler Master HAF X er et bra kabinett det. Har et som står og støver ned i en eske etter at jeg kjøpte Thermaltake Core W100. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 Hmm, er usikker på hva jeg skal gjøre. Valget står mellom å sette inn flere vifter, har jo nå to vifter som blåser inn, og kun en som blåser ut. Eller om jeg skal kjøpe nytt kabinett. Cpu ligger på rundt 38-40 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Det er meningen at det skal komme varmluft ut bak. Hadde det ikke kommet varmluft ut så betyr det jo at all varmen blir igjen inne i kabinettet. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Ja den ser jeg jo ? Men virker ikke som det er nok varm luft som går ut. Det vil kanskje hjelpe om jeg setter inn flere vifter? Evt to vifter som blåser inn, og to, evt tre som blåser ut? Har Evga 1080 kort også Endret 12. januar 2017 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Vurderer å kjøpe Corsair Graphite 780T Big Tower. Noen som har erfaringer med dette?? Kan f.eks de gamle harddisk festene fjernes? Slik at man kun kan bruke SSD disker uten å ha dem andre brønnene inni der? Kan et 1080 EVGA FTW kort så grei plass inni der? Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) Selg skjermkortet og kjøp deg ett hybridkort? Ser ikke helt problemet med å sette flere vifter som kjører luft inn og i tillegg åpne det lokket i toppen? (2 inn, en ut + åpent i toppen), behøver en å sette inn vifte der? Dette er jo selvsagt hvis det er pga kun varmen, og synes da at det argumentet med at du må fjerne luken på toppen forsvinner litt når du likevel da skal kjøpe ett nytt som er helt åpent i toppen? Nja, har selv 750d med 2 vifter i front og en bak. Luften som kommer ut bak er jo selvfølgelig litt varm, men det er da overhodet ingen problem. Skjermkortet mitt (Evga Gtx 1070 sc) folder jeg med hele tiden samtidig som maskinen brukes til andre ting. Skjermkortet har en temperatur på 60. Sitter kun med enn 212 evo til 5930k'en. Problemet mitt er heller støy. Endret 12. januar 2017 av FranZe Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 14. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2017 endte med at jeg kjøpte tre nye vifter til kabinettet jeg hadde. Og så tenkte jeg evt å sette to av dem viftene jeg har i toppen på kabinett for å få ut mere varmluft =) Takker for alle tips og sånn jeg har fått i denne tråden. Kjapt spørsmål, ved spilling av BF1 på max grafikkinstillinger, på et EVGA 1080FTW kort, hva bør GPU temp ligge på da? Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Jeg anbefaler egentlig Fractal Design XL R2, det er inne på komplett for rundt 1300kroner. Endret 7. februar 2017 av zlpw0ker Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 Endte med litt modifikasjoner på kabinettet jeg har, kjøpte også silent vifter isteden for dem som fulgte med. Virker som jeg har fått bedre luftgjennomstrømming nå ?? Takker for alle tips og sånt som jeg har fått ? Det setter jeg stor pris på. Bilde kommer nok i morra ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå