-Just-Me- Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 (endret) Hei! Er totalt utdatert på hva som er bra og ikke bra. Jeg ser etter en bærbar som kan "alt". Alt fra å glo på Youtube til krevende spill som Far cry 4, Gta V, Skyrim på høy grafikk Vil ikke at den skal koste skjorta, tenkte sånn 8.000-10.000,- Vil også at den skal ha et kjapt nettverkskort og såklart hdmi da jeg kobler til en større skjerm. Multicom Kunshan N850 Multicom Aeron GS510 Hvordan vil disse møte mine behov? Endret 10. januar 2017 av -Just-Me- Lenke til kommentar
Bad Dog Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Et VELDIG viktig tips ville være å ikke gå for noe som heter "gaming" i seg. Ser at de fleste laptopper, da spesielt MSI, Alienware og noe Asus maskiner kan være ekstremt dyre og se tøffe ut, og ha "gaming" i tittelen, som oftest så er det et salgstriks. Dette gjelder da ikke alle maskiner, har bare hørt, og erfart at mange går på det trikset etter å selv jobbet i elektro-butikk. Multicom vil jeg si er å stole på, og Kunshan-varianten ser veldig grei ut. Tror nok den vil passe deg helt ok, den har bedre grafikk-kort enn Aeron, men du mister da bittelitt på prosessoren. Ville for all del holdt meg vekke fra MSI, jeg har ikke vært heldig med det merket eller supporten deres. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Et VELDIG viktig tips ville være å ikke gå for noe som heter "gaming" i seg. Ser at de fleste laptopper, da spesielt MSI, Alienware og noe Asus maskiner kan være ekstremt dyre og se tøffe ut, og ha "gaming" i tittelen, som oftest så er det et salgstriks. Dette gjelder da ikke alle maskiner, har bare hørt, og erfart at mange går på det trikset etter å selv jobbet i elektro-butikk. Multicom vil jeg si er å stole på, og Kunshan-varianten ser veldig grei ut. Tror nok den vil passe deg helt ok, den har bedre grafikk-kort enn Aeron, men du mister da bittelitt på prosessoren. Ville for all del holdt meg vekke fra MSI, jeg har ikke vært heldig med det merket eller supporten deres. Hei, takk for tips! Mister man mye ytelse fra den i7 CPU'en til en i5? Vil også at pcen skal ha rask oppstart, tipper du at begge er rimelig kvikke? http://www.multicom.no/multicom-kunshan-n850-156-full-hd/cat-p/c/p10636126 Gikk opp litt over 1000, denne har GeForce GTX 1050 Ti 4GB (Pascal) som ser bedre ut i følge det jeg har skjønt og i7-7700HQ-prosessor 2.8GHz, 4 kjerner fra i5 av den billigere varianten Endret 11. januar 2017 av -Just-Me- Lenke til kommentar
nagina Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Sjekk lagerstatus, om det ikke er et problem så er det jo et helt flott maskin. Jeg hadde nu ventet med å bestille, kan jo hende det kommer mer eller bedre tilbud til disse kommer på lager. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 Hvilken tenkte du på? Den siste jeg la ut? Ja, jeg venter hvertfall til den 17:) Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Om du har mulighet til å gå litt over 10k så får du maskiner med betydelig bedre spillytelse. F.eks denne: https://www.komplett.no/product/908904/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/gaming-pc-er/asus-fx502vm-156-fhd-matt# skjermkortet er 150% raskere enn 960m, ca dobbelt så kjapt som 1050 og 40% kjappere enn 1050ti. For GTA:V og Far cry 4 på høy grafikk så vil jeg si 1060 er påkrevd Lenke til kommentar
C64C Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Ville gått for noe med GTX 1060 når det er snakk om så krevende spill, som Cowboyen nevner. 1 Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 13. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2017 Takk for svar Hvordan er i5 prosessoren i forhold til i7en på ytelse? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 I spill temmelig lik. Den er litt tregere når du kopierer store filer, pakker ut filer, men i spill svært lik. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 14. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2017 I spill temmelig lik. Den er litt tregere når du kopierer store filer, pakker ut filer, men i spill svært lik. Bestilt! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Kult. Gjerne gi tilbakemelding på hvordan du liker den her i tråden. Fint om det er ei maskin som kan anbefales videre Anbefaler deg å laste ned throttlestop og undervolte cpu når du får den med 150-180. Bryter ikke garanti, gir mindre støy og temp og bedre batterilevetid Lenke til kommentar
Ham&Cheese Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Ble det Asus eller Multicom? Skjønte ikke helt :S Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Jeg forstod det som at det ble Asus Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 15. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2017 Det ble Asus fra komplett Jeg skal oppdatere når jeg har fått den og fått prøvd litt Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Det som jeg ser som negativt med den er at den trolig har en TN skjerm og heller ikke g-sync. Ellers har jeg vurdert den selv. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Det som jeg ser som negativt med den er at den trolig har en TN skjerm og heller ikke g-sync. Ellers har jeg vurdert den selv. Det er vell av sånne grunner den er den klart billigste 1060-bærbare det er mulig å få kjøpt. TN-skjermer kan være bra, selv om IPS ofte er bedre, du kan dog få endel backbleed på sistnevnte. G-sync er og kjekt, men ikke avgjørende i min verden. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 15. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2017 Nå er ikke jeg noen svett hardcore gamer heller, har jobb og barn, men kjekt at den klarer krevende spill uten problem når jeg først skal sette meg ned med den. 1 Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Dumt spørsmål, men har skjermen på PCen noe å si, når den kobles med hdmi på en større skjerm (avhengig av skjermen såklart)? Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Hvis behovet skulle komme senere, hvordan er muligheten for å oppgradere f eks CPU og hardisk osv? Lenke til kommentar
C64C Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Hvis behovet skulle komme senere, hvordan er muligheten for å oppgradere f eks CPU og hardisk osv? Som regel er det bare RAM og harddisk/SSD man kan oppgradere i bærbare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå