SchoolboyCS Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Er snart ferdig med VG3 Påbygg, og har lyst til å utdanne meg som kundebehandler i en bank. Men jeg ser det er veldig mye usikkerhet rundt lønnen til en kundebehandler. En nettside sier 500-600.000kr i året, og andre på forumer sier 300-400.000kr i året. Har tenkt til å ta en bachelor innen Økonomi og ledelse. Hva slags tall stemmer? Hva kan man forvente seg i startlønn? Øker lønnen hvert år? Takk for svar! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Eksen min jobber som kundebehandler i bank, ved siden av økonomi studiene. Lønnen var latterlige 150 kroner eller noe slikt, men var vistnok bedre ved fast ansettelse osv. Men det er nok ikke en gullgruve, selv om en jobber i en Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Rekner med at det fyrste talet er gjennomsnittslønna for alle i yrket, og det andre talet er startlønna? Begge delar er relevant statistikk, men det er viktig å vite kva som er kva. Utan å vite det så vil eg anta at dei fleste kundebehandlarane har relativt lav startlønn, men at enkelte av dei som stig i gradene får veldig god lønn, så det er ikkje gitt at gjennomsnittslønna er eit spesielt godt mål for lønnsnivå. 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Antar du mener kunderådgiver? De jeg forbinder med kundebehandler er iallfall enklere jobber, som uttak av penger o.l. Og slike tjenester gjør det fleste selv nå i nettbanken Sjekk her: https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/kunderadgiver_i_bank#lonn Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Som kundebehandler vil du nok få dårlige lønnsutsikter ettersom disse jobbene automatiseres bort mer og mer. 5 Lenke til kommentar
SchoolboyCS Skrevet 10. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2017 Okay, som sagt vil jeg ta en bachelor innen økonomi og ledelse, men trodde lønnen var en del bedre enn 300.000kr. 150kr er det jeg hadde som 15 åring. Hvilke jobb som er relevant innen økonomi er godt betalt? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Virker som vanskelig å si at noen av de typiske økonomijobbene er spesielt sikre for automatisering. Jeg tror ikke økonomisjefen (CFO) blir automatisert med det første, men mange av de andre er det nok verre med. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Virker som vanskelig å si at noen av de typiske økonomijobbene er spesielt sikre for automatisering. Jeg tror ikke økonomisjefen (CFO) blir automatisert med det første, men mange av de andre er det nok verre med. Hvordan er en sjef om alt annet er automatisert? 1 Lenke til kommentar
hk88 Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 (endret) Jeg jobber som rådgiver / kundeansvarlig for bedriftskunder i bank. Min årslønn er 530.000 kr. Jeg er 28 år og har 5 års erfaring (4 år av disse jobbet jeg med privatkunder). I tiden fremover vil det bli færre rådgivere i bank. Rådgiver-rollen vil bli vesentlig mer spisset mot kundekontakt og salg siden "rutineoppgaver" vil bli automatisert. Endret 29. januar 2017 av hk88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå