Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Karakterutvikling av Roger Brown, i ''Hodejegerne''

Anbefalte innlegg

Jeg har særemneframføring om boken ''Hodejegerne'' i morgen, og har mellom annet fått beskjed om å snakke om karakterutviklingen av Roger Brown, i boken ''Hodejegerne''. Jeg vet at han går fra å bli fremstilt som en vellykket mann frå Oslos vestkant, til å ende opp som både raner og drapsmann. Han går frå å være en som er redd for å få møkk under neglene, til at han faktisk må gjemme seg i dritt på en utedo.. Så jeg vet hovedsaklig en del om karakterutviklingen. Men videre skal jeg fortelle om hvordan denne karakterutviklingen påvirker leseropplevelsen og gjør boken bra. Med en slik ''vellykket begynnelse'' er det jo ikke like lett å sympatisere med Roger på same måte som med Harry Hole, i de tidligere bøkene Jo Nesbø har skrevet... Trenger altså litt hjelp her.

Hva er det med karakteren Roger Brown, som får oss lesere til å fortsette å lese videre, og hvordan kan vi kjenne oss igjen i karakteren.

Setter stor pris på all hjelp :D

Endret av trolli98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg lest boken, men filmen er bra. Hvis de er like i forhold til spørsmålet ditt så vil jeg si at jeg fortsatte å lese (se på :p ) fordi han til slutt ikke brydde seg om penger, overlevelse var tingen. Han gikk fra å være "tilgjort" til å bli et ekte menneske. Jeg så en mann som var blendet av dollartegn få tilbake synet.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg lest boken, men filmen er bra. Hvis de er like i forhold til spørsmålet ditt så vil jeg si at jeg fortsatte å lese (se på :p ) fordi han til slutt ikke brydde seg om penger, overlevelse var tingen. Han gikk fra å være "tilgjort" til å bli et ekte menneske. Jeg så en mann som var blendet av dollartegn få tilbake synet.

Tusentakk! :) Dette er et veldig godt poeng :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...