Gå til innhold

trenger noen tips til dvd brenning....

Pitt

Anbefalte innlegg

har en dvd+ brenner som jeg har drivet å testet å kopieret noen av dvd filmene mine på... men får de ikke til å fungere. har brukt et program som heter shrink 2.3 som jeg bruker til å komprimere filene med og så har jeg brukt det standard dvd brenner programmet som fulgte med. noen som har gjort dette før som har noe peil på hvordan man skal brenne dette får at man skal kunne spille av filmene på dvd spillern som er koblet til tvèn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv et program som heter CloneDVD. Det er helt rått hvis formålet er å lage en 1 til 1 kopi av dine DVD-plater. Det kopierer og brenner i ett pass. Du velger bare hva du vil ha med av den originale DVD´n - så som hvilke lydspor, undertexter osv, og i tillegg om du vil ha alle menyer osv. eller uten slikt ... og deretter er det bare "tut & kjør". Eneste du trenger å gjøre er å ta i bruk en DVD-ripper i forkant, for å få filene på originalplaten over på harddisken. Og det aller beste med dette programmet er kvaliteten. Jeg har testa det meste av slike programmer, og ender til stadighet opp med å bruke dette. På mine maskiner har det i tillegg vært helt fritt for "bugs" også. Sluttresultatet har alltid vært bra :) Du kan laste ned en prøveversjon herfra: http://www.elby.ch/en/products/clone_dvd/

Hell og lykke med kopieringen! :)

Lenke til kommentar

Sir.Roger: JA. Du kan få alle filmer inn på en disc, men jo lengre filmen er, jo dårligere blir kvaliteten. Men en film på typisk halvannen time ++ går greit hvis du beholder bare et lydspor og en tekst. For lange filmer, f.eks LOTR: Gå til www.doom9.org og last ned DVDFab. Da kan du enkelt splitte filmen over på to discer. Brenn med CloneDVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...