Gå til innhold

Nextgentel først ut med norsk smartruter og wifi-intelligens

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så dette er det du har brukt pengene mine til Roy, (jeg er ngt kunde)

Bare så det er sagt, "Vi tar vekk fustrasjon irritasjon og usikkerhet hos kundene" kunne ikke vert mer feil. Har riktignok ikke dominos boksen men har heller ikke lyst på ny boks som "Samler mye data". 63 milliarder unike datapunkter ? Så nå kan dere se via wifien på routern når jeg skrur på mikrobølge ovnen, og hva slags andre apperater ? Rakkere. Roy Børsheim er en av di som aldri får nok data, tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QVZmonLc

Hei Horst!

Har ikke vært kunde av NGT selv så jeg skal ikke kommentere på det.

Har dog domos sin løsning og er eksepsjonelt fornøyd! Jeg har hatt store utfordringer i nettet, og løsningen har både gitt meg tips om endringer og økt ytelsen og stabiliteten massivt.

Jeg er normalt svært skeptisk til datainnsamling, dog mener jeg å huske domos henter inn tekniske data, vil tro målepunktene de snakker om er f.eks powersuply, mikrobølgeovner osv. Det vil jo uansett ikke kunne måle seg med den enorme mengden personlige data, og data om dine venner og kontakter, du legger igjen på f.eks facebook, og ved bruk av Chrome, Win10, en lang rekke extensions osv.

Løsningen jeg har kjører firmware fra Schibby (Tomato), som lar deg strupe inn sikkerheten svært godt, og har innebygget ad- og trackingblocker basert på predefinerte og oppdaterte lister. Du kan i tillegg definere egne som f.eks doubleclick.net eller microsoft sine "telemetry"-servere. Tomato er annerkjent alternativ firmware du kan bruke hvis ruteren din støtter det og anbefalles på det varmeste.

Jeg har over mange år bygd opp en host-fil jeg har brukt som blocker på egne pc'r, det blir ikke mer effektivt en det. Nå har jeg lastet denne rett inn i ruteren og hele nettet opplever lynrask og reklamefri surfing. Ad- og trackingblokkerere bekrefter at vi er sporløse (no pun osv..) så langt det lar seg gjøre fra vår side.

Er enig med deg (virker det som) at datainnsamling er noe dritt, men jeg tror ikke domos er noen kjelltringer, så jeg har valgt å stole på dem og angrer ikke en MHz. :-)

Aus der Reihe

./D

Lenke til kommentar

Hei Horst!

Har dog domos sin løsning og er eksepsjonelt fornøyd! Jeg har hatt store utfordringer i nettet, og løsningen har både gitt meg tips om endringer og økt ytelsen og stabiliteten massivt.

Jeg er normalt svært skeptisk til datainnsamling, dog mener jeg å huske domos henter inn tekniske data, vil tro målepunktene de snakker om er f.eks powersuply, mikrobølgeovner osv. Det vil jo uansett ikke kunne måle seg med den enorme mengden personlige data, og data om dine venner og kontakter, du legger igjen på f.eks facebook, og ved bruk av Chrome, Win10, en lang rekke extensions osv.

Løsningen jeg har kjører firmware fra Schibby (Tomato), som lar deg strupe inn sikkerheten svært godt, og har innebygget ad- og trackingblocker basert på predefinerte og oppdaterte lister. Du kan i tillegg definere egne som f.eks doubleclick.net eller microsoft sine "telemetry"-servere. Tomato er annerkjent alternativ firmware du kan bruke hvis ruteren din støtter det og anbefalles på det varmeste.

Jeg har over mange år bygd opp en host-fil jeg har brukt som blocker på egne pc'r, det blir ikke mer effektivt en det. Nå har jeg lastet denne rett inn i ruteren og hele nettet opplever lynrask og reklamefri surfing. Ad- og trackingblokkerere bekrefter at vi er sporløse (no pun osv..) så langt det lar seg gjøre fra vår side.

Er enig med deg (virker det som) at datainnsamling er noe dritt, men jeg tror ikke domos er noen kjelltringer, så jeg har valgt å stole på dem og angrer ikke en MHz. :-)

Aus der Reihe

./D

Høres ut som du er kjøpt og betalt.

Lenke til kommentar

98.9% av markedet trenger en sånn boks.har jobbet hos flere ISP'er og gjengangeren er at folk klager hensynsløst o er at 50/100 mbitlinja deres er ræva og gir kun 21 mbit/s eller ca. 40 mbit/s. Dem glemmer at routeren også må oppgraderes når bruken endres. Folk er late og ignorante, dem bryr seg kun når noe ikke virker som det skal lenger og lager bøll hos support. Men når man prøver å informere dem så setter dem seg på bakbeina. Og en halvtime senere har jeg enten solgt dem en router eller eller jeg har fått dem til å bestille en skikkelig god en via prisjakt.no

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir delvis  OT; jeg har et langt kundeforhold til Nextgentel og samtlige av problemene jeg har hatt med tjenesten deres skyldtes tilbyderens leide utstyr eller linjen fra mast og inn.

Når det gjelder ruter, så ønsker jeg å administrere mitt eget interne nettverk selv og da også bruke eget utstyr. Det er hverken mulig å få et rent modem fra Nextgentel eller å få instruksjoner om hvordan man kan sette ruteren deres i bridgemode. Summa sumarum bruker jeg nå en topp spec'et Asus ruter som et rent wifi AP pga den kundefiendtlige policien til Nextgentel. Hadde jeg hatt et reelt alternativ, ville jeg ha byttet tilbyder på flekken.

De nye "Min side" / selvbetjeningssidene deres er forøvrig en skandale, man skulle tro at en seriøs aktør ikke setter en sånn bug ridden programvare inn i produksjon, alternativt har noen kontotyper (min innregnet) vært ekstremt "uheldige". Kan nevne feil i abo-innstillinger / kundeinformasjon, blank betalingshistorikk, ikke fungerende fakturanedlastinger osv.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Horst!

Aus der Reihe

./D

Siden du er 'så kul' at du vet hvem Horst egentlig er =) : skal være med på di hadde faktisk noen rasjonelle begunnelser for å putte denne nye boksen i hjemmet mitt,, faktiske forbedrings potensial på dette området, (helst kun for bedrifter med 100 mb realistisk) det hele går mye mer på tilliten min til norske (alle verdens) internett leverandører. I årevis har folk blitt låst inne på psykriatrisk avdelinger for å ha prate om dette i heletatt. Det er siden ngt kaster penger etter domos du tenker at di er snille gutter som du alldri kommer til å angre en eneste MHz på valget ditt?

Hadde du fulgt årntli med på hva Horst sa (i Derrick:) hadde du hørt så sinna han er på agenter fra etterrettnings byråer , det er di skittneste kjelltringene i hele verden !

-Horst fan #1-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...