Gå til innhold

Gatekunst i Bergen II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne må vel appellere mer til menn enn kvinner. Graffitikunst ( merk skrivemåten ) av høy klasse. Litt synd med taggingen på disse kunstverkene. Hvis du rendyrker gatekunsten, fristes jeg nesten til å klone bort slikt uønsket, som ødelegger kunstverket. Hvis man har med lit mer av omgivelsene, blir slik tagging mer naturlig og føles som en del av motivet. Dette er min mening, andre mener sikkert noe annet :-) Godt komponert. Mvh Gunnar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne må vel appellere mer til menn enn kvinner. Graffitikunst ( merk skrivemåten ) av høy klasse. Litt synd med taggingen på disse kunstverkene. Hvis du rendyrker gatekunsten, fristes jeg nesten til å klone bort slikt uønsket, som ødelegger kunstverket. Hvis man har med lit mer av omgivelsene, blir slik tagging mer naturlig og føles som en del av motivet. Dette er min mening, andre mener sikkert noe annet :-) Godt komponert. Mvh Gunnar

Hva er grafitti og hva er tagging?

http://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/bolig/grafitti-og-tagging-kunst-eller-harverk/

Hvis vi definerer kvinnefiguren som "kunst" og resten som "skrot", er jeg ikke sikker i en slik definisjon.

"Kunstneren" har valgt å utrykke seg på et sted hvor det allerede var "tagget". Kanskje nettopp taggingen var en del av utrykket? Slik det fremstår formidler det samtidig miljøet rundt det. Skrapemerkene er tydeligvis kommet til senere Er enig med Helene i at

et større utsnitt av omgivelsene sannsynligvis ville ha formidlet miljøet enda bedre. Skulle ønske at jeg hadde et mer åpent blikk for motiver som dette.

Mvh.Oddvar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

det er dessverre alltid noen som finner glede i å ødelegge for andre.  Mye av denne gatekunsten er riktig flott synes jeg.  Denne her appellerte veldig til meg, selv om jeg er jente. :)

Takk for fin kommentar :D

Lenke til kommentar

Hva er grafitti og hva er tagging?http://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/bolig/grafitti-og-tagging-kunst-eller-harverk/

Hvis vi definerer kvinnefiguren som "kunst" og resten som "skrot", er jeg ikke sikker i en slik definisjon.

"Kunstneren" har valgt å utrykke seg på et sted hvor det allerede var "tagget". Kanskje nettopp taggingen var en del av utrykket? Slik det fremstår formidler det samtidig miljøet rundt det. Skrapemerkene er tydeligvis kommet til senere Er enig med Helene i at

et større utsnitt av omgivelsene sannsynligvis ville ha formidlet miljøet enda bedre. Skulle ønske at jeg hadde et mer åpent blikk for motiver som dette.

Mvh.Oddvar

Hva som er kunst og hva som ikke er det, vil nok være en evig diskusjon ;)

Akkurat i denne samenhengen synes jeg faktisk at det lilla skaper en slags dybde i bildet, som om hun befinner seg forran en tagget vegg.

Tusen takk fof ditt fine innlegg i dag :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott avbildet gatekunst , bare så synd at disse talentløse

taggerne skal gjøre sitt "beste" for å ødelegge .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...