Gå til innhold

Oslo lufthavn Gardermoen en av Europas verste flyplasser?


Anbefalte innlegg

Du har tydeligvis ikke vært på Charles de Gaulle (Paris) :p

Syns egentlig OSL er en helt fin flyplass, den har vært litt liten de siste årene, men jeg har ikke så veldig mye å utsette på "hvor enkelt" det er å fly derfra, finnes mye verre flyplasser enn det der. Reis mer, slit mindre - som kremt antyder over :)

EDIT:
Flyplasser i Europa jeg syns er mer "rotete" og generelt dårligere (service tilbud osv) enn OSL:
- Charles de Gaulle (Paris)

- Heathrow (London), dog Terminal 5 er fin

- Portela (Lisboa) kjipt flyplass, litt kråkeslått føler jeg

- Arlanda (Stockholm)

- Frankfurt (Tyskland) - her kan en time være dårlig tid om du må bytte terminal - langt å gå noen ganger

- Gatwick (London)

 

Bedre enn OSL:

- Schipol (Amsterdam) kanskje favoritten min i Europa, veldig bra flyplass - går du deg bort her så er det nesten synd på deg

- Kastrup (København) veldig enkel, kanskje ikke bedre enn OSL - men minst like bra

 

Hmm, trodde jeg hadde vært på flere i Europa jeg, men lista ble kortere enn jeg trodde gitt

Utenfor Europa, bedre:

- Atlanta 

- Bankok

- Singapore

 

Dårligere:

- Seattle

- San Francisco

- LAX

- Perth
- Chicago O´hare
- Luanda (forferdelig!)

Alt-i-alt, jeg liker egentlig OSL veldig bra jeg, syns den funker helt fint - skulle ønske den var større, er litt mye folk som går oppi hverandre, men stort enklere enn dette blir ikke flyplasser, syns da jeg, men jeg har ikke vært så mange plasser da, flyr stortsett de samme plassene hver gang :)

Endret av bshagen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med å ha reist til og fra Oslo Lufthavn, og nesten alle andre norske flyplasser jevnlig de siste 6 årene, er at det alltid går raskt, det er kort vei (relativt) til gatene, og du slipper terminalbytter. Ankomst kan være litt forvirrende på den nye terminalen © slik det er nå, men det vil nok forbedres snart.

 

Min opplevelse på OSL:

- Kort sikkerhetskontroll, sjeldent mer enn 3-7 minutter å gå gjennom 

- Korte køer til innsjekksskranker og -automater (om du skal ha med bagasje)

- Mer enn tilstrekkelig med sitteplasser, hvis du er villig til å gå forbi de to-tre første gatene på innland

- God og presis skilting, mange tavler med oversikt over avganger og kart

- Dyr mat og kaffe

 

Hvis noen synes det å orientere seg er vanskelig på OSL, prøv flyplassen i Brüssel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OSL er dårlig helt til man har opplevd et par andre flyplasser :)

 

Den er relativt kompakt, det er gode nok muligheter til å sette seg ned enten det er for å spise eller bare for å vente..

Det er godt merket opp hvor man skal, og man slipper terminalbytte ved mellomlanding.

 

En tur til CDG får OSL til å fremstå som en svært så behagelig småflyplass, det kan anbefales å prøve en tur dit.

Men ikke legg noe du er glad i i bagasjen, for det kan godt hende du aldri ser noe mer til den..

 

Det er en del steder som er bedre, men det er enda flere som er langt verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...