Gå til innhold

Mest mulig laptop for maks 4500

Anbefalte innlegg

Edit: Nå viste det seg at budsjettet mitt var noe høyere enn jeg trodde. 

Det har seg slik at jeg plutselig har behov for en laptop, men har ikke veldig mye penger.

• Maskina skal brukes til nett, skriving og low end spill. (Håpet er å kunne kjøre ting som Baldurs Gate II Enchanced f.eks)
  • Prisen bør helst ikke overstige 4500, men er det noe veldig bra som er opp mot 5000 kan det også være aktuelt.
  • Ikke noe behov for overklokking.
  • AMD eller Intel er egentlig uviktig. Totalytelse er viktigst.

Jeg vet det er en tall order, men tenkte det var verdt forsøket. Sånn jeg ser det nå er vel det å finne en brukt laptop det beste alternativet.

Endret av Laugums
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vet man iallefall hvilken man skal gå for hvis man skal kjøpe laptop til 3500. Beklager surringa med summer fra min side, men fikk plutselig et lite tilskudd til budsjettet. Så da er maks 4500, eventuelt 5000 hvis det er et eller annet supert.

Lenke til kommentar

Før du kjøper ideapad 310 i bør du kontrollere den for viftestøy, helst i et stille rom og ikke i salgslokalet i en butikk.

Jeg hjalp noen å kjøpe en slik på Elkjøp for noen dager siden og ble ganske overrasket når jeg hørte hvor mye viftestøy det var fra den når vi kom hjem.

Lenke til kommentar

Før du kjøper ideapad 310 i bør du kontrollere den for viftestøy, helst i et stille rom og ikke i salgslokalet i en butikk.

Jeg hjalp noen å kjøpe en slik på Elkjøp for noen dager siden og ble ganske overrasket når jeg hørte hvor mye viftestøy det var fra den når vi kom hjem.

Ja. Ser at dette også bli påpekt i testen til tek.no innenfor dette prissegmentet. http://www.tek.no/artikler/samletest-baerbare-pc-er-til-rundt-5000-kroner-vi-har-testet-fem-rimelige-baerbare-med-stor-skjerm/365426

Vurderer litt om jeg egentlig burde ha slettet denne tråden og laget en ny, da prioriteringene forandret seg en del da jeg plutselig kunne gå noe opp i prisklasse.

Lenke til kommentar

Syntes denne her er fin i forhold til pris.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXGKBED006/acer-swift-3-sf314-14-barbar-pc-signature-edition-solv?scid=Pricecomparison2989

Koster 4990 og har ikke bedre specs enn de andre, men den skiller seg fra mengden med chassis i helmetall. Litt for mye billig plastikk på rimelige laptops :) Skjermen er også av bedre kvalitet og har IPS panel.

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Acer Swift 3 bråker iallfall mye under vanlig belastning, så om det er et mål, så er nok dette neppe maskinen å gå for. Acer E5-575 er ikke så forferdelig når det kommer til støy, og sånt sett ikke et dårlig valg om prisen absolutt må være i den kategorien. Jeg personlig ville nok heller spart litt lenger og oppgradert til Multicom sin. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...