Gå til innhold

Her er Volkswagens visjoner om en elektrisk folkevognbuss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lanseringsdatoene drar bare lengre og lengre ut, det ene merket som faktisk satser på elbil som dagen leverer jo nesten tilsvarende biler allerede i dag(ja litt mindre, koster mye og kommer ikke så langt(men nesten)). Virker som merkene vegrer seg med å ta opp konkurransen, det er ikke bare for de som ønsker å kjøre elektrisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At lanseringsdatoene flytter seg feil veg kan bety flere ting. Det kan jo hende de ikke tar elbiler seriøst ennå, eller så kan det hende at de *tar* det seriøst og først nå har innsett hvor mye arbeid det er og hvor langt fra målet de egentlig er.. ;)

 

 

Selve konseptet var kult nok men de bør oppdatere specs før den settes i produksjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den var ganske stilig når den sto der på siden av den gamle folkevognbussen. Men når den sto for seg selv, not so much. Så min første tanke var at jeg nesten skulle ønske jeg hadde bruk for en sånn... Men så tenkte jeg at da måtte jeg samtidig hatt en matchende veteranbuss som kjørte sammen med den.

 

:-B

 

Nå må da den første stasjonsvogna komme snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glimrende "formel" for batterikapasitet og ladeeffekt. Det er det som vil skille den mest fra Nissan e-NV200 (7-seterutgaven).

Jeg skjønner dette er en av flere potensielle utgaver, men ettersom den gamle kom i ulike utgaver med alt fra 2 til 12 seter så håper jeg også denne kan komme med flere setevarianter:
- Luksus-utgaven på bildene med 6 digre seter
- Varebilutgave med kun seter foran.
- Folkefrakter med totalt 9 seter, tilpasset maksimering innenfor europeisk førerkort klasse B96.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Glimrende "formel" for batterikapasitet og ladeeffekt. Det er det som vil skille den mest fra Nissan e-NV200 (7-seterutgaven).

 

Jeg skjønner dette er en av flere potensielle utgaver, men ettersom den gamle kom i ulike utgaver med alt fra 2 til 12 seter så håper jeg også denne kan komme med flere setevarianter:

- Luksus-utgaven på bildene med 6 digre seter

- Varebilutgave med kun seter foran.

- Folkefrakter med totalt 9 seter, tilpasset maksimering innenfor europeisk førerkort klasse B96.

Det hadde vært interessant, men jeg tror det blir litt i seneste laget med 2022. Chrysler har allerede en hybrid 7 seter minivan, Pacifica, med ca 50 km reell elektrisk rekkevidde, omtrent 80km på vår urealistiske NEDC. I 2020 har vel Tesla over 1 million Model S, 3 og X ute på veiene med full autonom pakke og nok erfaringsdata til å kjøre fullt autonomt. Da er nok veien kort til å sette på er minivanlignende karrosseri med 6-10 seter og full autonom kjøring så er det bare for oss andre som bare trenger stor bil av og til å leie bilen via Teslas leieApp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Glimrende "formel" for batterikapasitet og ladeeffekt. Det er det som vil skille den mest fra Nissan e-NV200 (7-seterutgaven).

 

Jeg skjønner dette er en av flere potensielle utgaver, men ettersom den gamle kom i ulike utgaver med alt fra 2 til 12 seter så håper jeg også denne kan komme med flere setevarianter:

- Luksus-utgaven på bildene med 6 digre seter

- Varebilutgave med kun seter foran.

- Folkefrakter med totalt 9 seter, tilpasset maksimering innenfor europeisk førerkort klasse B96.

Det hadde vært interessant, men jeg tror det blir litt i seneste laget med 2022. Chrysler har allerede en hybrid 7 seter minivan, Pacifica, med ca 50 km reell elektrisk rekkevidde, omtrent 80km på vår urealistiske NEDC. I 2020 har vel Tesla over 1 million Model S, 3 og X ute på veiene med full autonom pakke og nok erfaringsdata til å kjøre fullt autonomt. Da er nok veien kort til å sette på er minivanlignende karrosseri med 6-10 seter og full autonom kjøring så er det bare for oss andre som bare trenger stor bil av og til å leie bilen via Teslas leieApp.

Pinglebil sett i forhold til størrelsen, go for a VIXEN eller tilsvarendes

WV dette holder ikke

 

https://youtu.be/9gmqK826GHU

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VW er ikke seriøse. Men heldigvis nærmer vi oss Kodak moment. Det VW tilsynelatende holder på med er å skape positiv opinion ved stadig å komme om med useriøse protyping. Min siste VW er den jeg nå bytter mot AmperaE og deretter til Tesla M3.

 

Javel? VW er vel blant de tradisjonelle leverandørene som var tidlig ute med å komme med alternativer til Leaf, og e-Golfen spratt vel opp på topplista i Norge? Det er da mer enn bare prototyping. 

 

Problemet nå er vel at VW har skaffet seg et seriøst "skittent" omdømmeproblem, og går all-in på elektrisk for å motarbeidet det. De har det travelt og da må de komme med tidlige løfter og prototyper som er lite annet enn indikatorer på en retning.

 

VW er vel den som helt sikkert kommer til å satse sterkest elektrisk, de andre har ikke like sterke grunner til å droppe forbrenningsmotorer. Men de vil heller ikke havne i bakleksa hvis kjøperne også går i den retninga. I tillegg begynner nye aktører å snakke veldig høyt om selvkjørende biler. Da begynner også de andre tradisjonelle å kaste fram prototyper mens de tenker på hva de egentlig må gjøre.

 

Så et sted i 2016 ble det plutselig prototype-bonanza men det betyr at det er mange som lurer på hva i alle dager de skal gjøre nå.

Lenke til kommentar

 

VW er ikke seriøse. Men heldigvis nærmer vi oss Kodak moment. Det VW tilsynelatende holder på med er å skape positiv opinion ved stadig å komme om med useriøse protyping. Min siste VW er den jeg nå bytter mot AmperaE og deretter til Tesla M3.

 

Javel? VW er vel blant de tradisjonelle leverandørene som var tidlig ute med å komme med alternativer til Leaf, og e-Golfen spratt vel opp på topplista i Norge? Det er da mer enn bare prototyping. 

 

Problemet nå er vel at VW har skaffet seg et seriøst "skittent" omdømmeproblem, og går all-in på elektrisk for å motarbeidet det. De har det travelt og da må de komme med tidlige løfter og prototyper som er lite annet enn indikatorer på en retning.

 

Joda, kjøpte da en av de aller første e-Golfene. Men jeg som så mange andre etterspør fortsatt e-Golf STASJONSVOGN. Selvfølgelig med 2017 størrelsen batteripakke.

 

Men ... de ... vil ... bare ... IKKE ... levere!

 

Passat GTE kan de levere som stasjonsvogn. Så lenge der fortsatt står en Otto-banker under panseret, så er det greit. Bilfabrikantene fortsetter annonsere det ene ubrukelige elektriske konseptet etter den andre. På den måten får de vel bekreftet at elbiler ikke selger, og får ammunisjon mot eventuelle nye myndighetskrav. 

 

Kanskje man kan hyre Artic Trucks til å kryssbytte drivlinjene mellom e-Golf og Golf stasjonsvogn? De kan slikt. Sånn før moms og engangsavgiftene løses ut, mener jeg. Men det blir nok dessverre altfor dyrt.

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

VW er ikke seriøse. Men heldigvis nærmer vi oss Kodak moment. Det VW tilsynelatende holder på med er å skape positiv opinion ved stadig å komme om med useriøse protyping. Min siste VW er den jeg nå bytter mot AmperaE og deretter til Tesla M3.

 

Du kaller et av firmaene som bruker mest penger i verden på R&D useriøse :rofl: Jaja, godt vi har forskjellige meninger.

Lenke til kommentar

 

VW er ikke seriøse. Men heldigvis nærmer vi oss Kodak moment. Det VW tilsynelatende holder på med er å skape positiv opinion ved stadig å komme om med useriøse protyping. Min siste VW er den jeg nå bytter mot AmperaE og deretter til Tesla M3.

 

Du kaller et av firmaene som bruker mest penger i verden på R&D useriøse :rofl: Jaja, godt vi har forskjellige meninger.

 

 

R&D til VW har vist seg å være useriøse i noen tilfeller, ja. Men de har nok sine seriøse sider også :) 

Lenke til kommentar

(...)Virker som merkene vegrer seg med å ta opp konkurransen, det er ikke bare for de som ønsker å kjøre elektrisk. 

 

De store merkene har nok krav til fortjeneste, og jeg regner med det er hva som holde de tilbake. Ingen poeng å delta i en konkurranse om å tape penger, det er ikke slik at de går glipp av noe stort ved å ikke satse tungt på elbil enda.

Lenke til kommentar

 

 

Javel? VW er vel blant de tradisjonelle leverandørene som var tidlig ute med å komme med alternativer til Leaf, og e-Golfen spratt vel opp på topplista i Norge? Det er da mer enn bare prototyping. 

 

Problemet nå er vel at VW har skaffet seg et seriøst "skittent" omdømmeproblem, og går all-in på elektrisk for å motarbeidet det. De har det travelt og da må de komme med tidlige løfter og prototyper som er lite annet enn indikatorer på en retning.

 

Joda, kjøpte da en av de aller første e-Golfene. Men jeg som så mange andre etterspør fortsatt e-Golf STASJONSVOGN. Selvfølgelig med 2017 størrelsen batteripakke.

 

Men ... de ... vil ... bare ... IKKE ... levere!

 

Passat GTE kan de levere som stasjonsvogn. Så lenge der fortsatt står en Otto-banker under panseret, så er det greit. Bilfabrikantene fortsetter annonsere det ene ubrukelige elektriske konseptet etter den andre.

 

 

Jeg er også en av de som gjerne skulle sett segmentet der Golf stasjonsvogn eksisterer dekket. Gjerne av VW, siden jeg synes prisen på e-Golf er oppnåelig. Men kommer det et annet merke først, skal jeg vurdere det seriøst. Om det er tysk, fransk, koreansk eller kinesisk-svensk.

Lenke til kommentar

 

(...)Virker som merkene vegrer seg med å ta opp konkurransen, det er ikke bare for de som ønsker å kjøre elektrisk. 

 

De store merkene har nok krav til fortjeneste, og jeg regner med det er hva som holde de tilbake. Ingen poeng å delta i en konkurranse om å tape penger, det er ikke slik at de går glipp av noe stort ved å ikke satse tungt på elbil enda.

 

 

Tja, om de ikke er villig til å tape penger på å utvikle noe som kan bli fremtidens marked så kan de jo tape stort. 

Lenke til kommentar

Tja, om de ikke er villig til å tape penger på å utvikle noe som kan bli fremtidens marked så kan de jo tape stort.

Absolutt. En av de største ulempene til de store eksisterende selskapene er at de vil alltid være utsatt for press for å holde på dagens profitt lengst mulig, uansett om markedet endrer seg.

 

Man så det på Kodak. De utviklet digitalkameraet, men fordi kamera-film var en gullgruve så var ikke digitale kamera noe de ville satse på. Det gikk som det måtte gå.

 

Andre eksempler er Blockbuster og Nokia. Er man ikke villig til å ofre dagens profitt for å holde følge med markedet, så blir man overkjørt.

Lenke til kommentar

Familien min har 3 biler. En a6 med alt. En porsche 911 med 4hjulstrekk og alt. Og så har vi en bmwi3. Utenom turer langt til fjells så er i3 førstevalg fra alle 3 sjåførene i familien. Unge som oss mer modne. At produsentene gidder å holde igjen og ikke fokuserer kun på el er underlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...