Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Å kjøpe elbil nå - er det veldig dumt?

Anbefalte innlegg

Vi diskuterte det i går kveld. Og kom frem til når en ny ioniq og andre kandidater bare er året unna med større batteripakker så smører vi oss med litt tålmodighet. Vi føler at neste generasjon er da ting vil roe seg litt mer ned. Og hvis vi kan kjøre reelt 300km så er mye av rekkeviddeangsten borte. Og vi kan ta større turer (hytteturer osv).

Ser flere har poengert at elbil godene går bort. Men igjen det bryr oss lite. Her er det enkelt en ren kostnadbesparelse på ca 2000 kr (ikke tatt med helgekjøring) på drivstoffutgifter. Som blir 24 000 i året. Samt mindre utgift på service osv.

Og dette er ikke en 3 bil vi skal ha. Men den skal erstatte samboer sin a1.

Takker for god hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ampera er ikke stygg. Boler i wifebeater-unform derimot.  :tease: 

Er vel ikke noe å tenke på. Så kort vei så er vel en jålete i3 midt i blinken for en som digger biler med fire-ringer foran.  :tease:

Spøk til side:

Dere er kanskje noe seint ute når det gjelder el-bil, men godene/fordelene med elbil varer vel en stund til får vi håpe.

Og du/dere bør vel kanskje være mer bekymret for salgsverdien på de bilene dere har nå.

Vel, smaken er som baken, jeg syntes ikke Ampera-e er en flott bil.

Er samboer som skal erstatte sin A1, og hun liker utseende på i3, derfor den ligger på førsteplass. Fordelene bryr jeg meg ikke så mye om, er heller alle tusenlappene årlig som vi sparer på bensin.

Takk for at du syntes jeg ser ut som en boler.

Jeg bryr meg lite om hvordan en bil eller en fyr ser ut.

Bare det funker. Indre kvaliteter osv...

:)

Har lenge vurdert el-bil sjøl, men for min del er rekkevidde alfa og omega (pendler), og inntil nylig er det da kun Tesla som gjelder.

*Altfor* dyr selv om den er ett kupp med tanke på ytelser, gadgets og rekkevidde.

Så derfor mener jeg Ampera er ett velkomment tilskudd og ser definitivt ikke "verre" ut enn f.eks. en i3.

Sistnevnte har jeg vurdert, men selv med teoretisk 300km blir det for dårlig (nyeste utgaven).

Morsom bil er det ihvertfall.

Å lease elbil er pt ikke særlig gunstig, dvs å lease er dyrt og kan bli en enda dyrere overraskelse ved avtaletidens utløp.

Styr unna.

Jeg tror du her glemmer å skille meg objektive og subjektive meninger. Altså, folk har forskjellige preferanser, om det er utseende på dama,fyren eller bilen. At du ikke syntes ampera e er styggere enn i3 er jo din mening, men kanskje ikke alle deler den samme mening? Altså det er subjektivt.

Noen liker damer med blondt hår, andre med brunt hår. Forstår?

Folk kjøper ut ifra hva de selv syntes, noe som jeg syntes er viktig å respektere.

Litt OT nå, men syntes det var greit å poengtere.

Lenke til kommentar

Vi diskuterte det i går kveld. Og kom frem til når en ny ioniq og andre kandidater bare er året unna med større batteripakker så smører vi oss med litt tålmodighet. Vi føler at neste generasjon er da ting vil roe seg litt mer ned. Og hvis vi kan kjøre reelt 300km så er mye av rekkeviddeangsten borte. Og vi kan ta større turer (hytteturer osv).

Ser flere har poengert at elbil godene går bort. Men igjen det bryr oss lite. Her er det enkelt en ren kostnadbesparelse på ca 2000 kr (ikke tatt med helgekjøring) på drivstoffutgifter. Som blir 24 000 i året. Samt mindre utgift på service osv.

Og dette er ikke en 3 bil vi skal ha. Men den skal erstatte samboer sin a1.

Takker for god hjelp

Lykke til med jakten, det er nok godt å vente på "gen 2" av elbilene om dere tenker å ha den lenge og gjerne som nr 1 bil :) 

Nå kom jo audi med Q7 e-tron som de skal selge neste år vistnok, tror det er mye som lurer seg ut etterhvert. Det er stor kamp om markedet nå, de fleste ser nok den ekstreme veksten elbiler er i om dagen :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...