Gå til innhold

Hvordan kontakte en bedrift om jobb?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve å skaffe meg en jobb. Hoppet av studiet nylig, og trenger penger. Lite interessante stillingsannonser ute for tiden, så tenkte egentlig å bare sende en mail til mange forskjellige bedrifter rundt om der jeg spør om de er interessert i noe ekstra arbeidskraft. Blir jeg nødt til å sette opp en skikkelig seriøs søknad, eller kan det holde og skrive litt om hvorfor jeg tror jeg hadde passet til en jobb der jeg søker, samt hva jeg har av erfaring?

Feks: 

Hei! Er en 18 år gammel gutt på jakt etter jobb. Har 1 års erfaring fra (skriver litt om min tidligere deltidsjobb her). En jobb hoss dere hadde passet ypperlig med tanke på at jeg bor ganske nærmt, samt har interesse for (jobben, kommer litt ann på hva jeg søker). Har også A i markedsføring og bedriftsøkonomi noe jeg tror kunne kommet godt med i denne jobben. 

Noe i den duren.. Det der var gjort på 1 sek. Men dere skjønner poenget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Skriv en ordentlig søknad. Når du har sendt søknaden kan du ta en telefon også, da får du ofte et lite mini intervju på telefon. Hvordan er arbeidsmarkedet der du bor? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Erfaringsmessig har jeg hatt null napp hos foretak der jeg bare har sendt en kort tekst og vist interesse, selv om CV ble vedlagt. Tror du gjør lurt i legge din flid i å skrive en god søknadstekst, selv om det blir en åpen søknad på en stilling de ikke har lyst ut. Lykke til med jobbsøking!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei. 

Jeg anbefaler deg å ringe ulike selskaper du kunne tenkt deg å arbeide hos. Spør etter personen som har rekrutteringsansvar. Deretter spør du om du kan få komme bort å levere en CV personlig, og presentere deg selv. Jeg gjorde akkurat dette i går og fikk møte HR direktøren i et stort konsern. Så får vi se om de ringer meg senere når de har behov for noen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...