Salt kjeks Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Saken gjelder en 2003 Volvo V70 med 2.4L 5-sylindret turbodiesel. På 2 av motorfestene skal vakuum sørge for at de blir løse ved tomgang og strammes opp ved høyere turtall. Slik jeg har forstått det vil vakuum på motorfestene (fra vakuumpumpa) tilføres ved tomgang og opphøre ved høyere turtall. På grunn av vakuumlekkasje i begge festene er vakuumslangen ut til festene plugget for øyeblikket, og slik jeg forstår det vil festene da være stramme helle tiden. Jeg plages ikke av vibrasjoner på tomgang, men lurer på om dette har andre konsekvenser for resten av bilen. Vil det eksempelvis medføre vesentlig økt slitasje på øvrige motorfester? Vakuum-festene er notorisk upålitelige ("forbruksvare"), og særlig det bakre festet er klønete å komme til, så jeg lar dem gjerne være som de er hvis det ikke gir meg større problemer på sikt. Erfaringer og innsikt mottas med takk Hvis noen vet om billigere alternative fester som fungerer uten vakuum så er det også interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå