Mester_E Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hei! En venninne av meg har store problemer med datamaskinen, så jeg skulle hjelpe henne. Hun hadde windows XP Home, så jeg installerte PRO til henne. Det gikk ikke å installere på C:, for den hadde ikke nok plass igjen, og d gikk ikke å velge formatere. Så jeg installerte det på E:, som jeg formaterte først. Når vi nå slår på pc'n, går d å velge mellom 2 alternativer: Xp home, og XP pro. Men når vi skal velge PRO, kommer det slik at den "loader", men "loading'a", stopper. Så skjer ikke mer. Vi må bare restarte maskinen. Kommer inn på Home derimot, så jeg skulle prøve å formatere den, men d gikk ikke (går kansje ikke å velge formatere den disken man er inne på windows på). Hun er faktisk "heldig" nok til å ha blaster viruset. Det var en av grunnene til at vi skulle formatere. Like greit liksom, så fikk hun en ny start. Dette er ikke en veldig rask maskin d er snakk om da... Den har bare 333 mhz og 128 mb ram. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse det ? Takker for alle svar Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Istede for å formatere bare for å fjerne MSBlaster viruset er vel litt "overkill". Det finnes utallige artikler om hvordan du fjerner det. Her f.eks. Dersom du har tenkte å formatere alt på c: er det bare å sette inn cd'n slik at maskinen starter med XP installasjonen. Hopp over alle steg om reparering. Når du kommer til da installasjonen har funnet en tidligere versjon av Windows så velger du å fjerne den (tror du velger F eller nå sånt). Da får du valget om at du vil formatere. Resten burde gå greit. Formateringen fjerner den dualboot greien også Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Har testa det... kommer ikke opp valg om å formatere C:... er det som er så rart :\ Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Har testa det... kommer ikke opp valg om å formatere C:... er det som er så rart :\ Du får ikke direkte valg om det. Når du velger partisjonen som du skal legge inn XP på så får du spørsmål om du ønsker å formatere... Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Nei.. Tror da ikke det.. Da jeg valgte partisjonen, kom det opp at det ikke gikk å installere der, for d var ikke nok plass, men kom ikke noe spørsmål om formatere, og stod ingen plass eks. trykk "f" for å formatere. Jeg har formatert maskinen min sikkert 4 ganger, men aldri har dette vært noe problem, var bare på hennes maskin det var så rart... Vil uansett bare si TUSEN TAKK for at du gidder å bruke tida di på å svare meg! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Nei.. Tror da ikke det.. Da jeg valgte partisjonen, kom det opp at det ikke gikk å installere der, for d var ikke nok plass, men kom ikke noe spørsmål om formatere, og stod ingen plass eks. trykk "f" for å formatere. Jeg har formatert maskinen min sikkert 4 ganger, men aldri har dette vært noe problem, var bare på hennes maskin det var så rart...Vil uansett bare si TUSEN TAKK for at du gidder å bruke tida di på å svare meg! Bruker du bootdisken? Altså at du booter fra cd og slikt? Du får ikke slettet c: i på andre måter. Dersom ingenting fungerer: Ta ut harddisken hennes og koble den på maskinen din. Deretter formaterer du der... Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Fikk det til nå takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå