ildsint Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Det er ikke noe i veien for å omtale Jesus som Gud hvis det var det Tomas mente. Det ville harmonere med noen ord i salmene som Jesus siterte, hvor mektige menn, dommere, ble tiltalt som guder ( Joh 10:34-45 ) Sal 82:1-6 ) Kristus står naturligvis mye høyere enn slike menn. Fordi Jesus står i et helt unikt forhold til Jehova. I Matt 4:10 sa Jesus: Herren din Gud skal du tilbe og bare ham skal du tjene. ( 5.Mos 6:3 ) Før Jesus døde hadde Tomas hørt at Jesus bad til sin far og tiltalte ham som den eneste sanne Gud. Etter at Jesus var oppreist hadde han gitt sine apostler, derblant Tomas, denne beskjeden: Jeg farer opp til min Gud og deres Gud. Etter at apostelen Johannes hadde skrevet ned med Tomas sa da han så og rørte ved den oppstandne Kristus erklærte han: Disse er skrevet ned for at dere ved troen skal tro at Jesus er Messias, Guds sønn og for at dere ved troen skal ha liv i hans navn. ( Joh 20: 31 ) Derfor har og Jehova Gud opphøyd ham og gitt ham det navn som er over alt navn, så at i Jesu navn skal hvert kne bøye seg, deres som er i himmelen og jorden og under jorden og hver tunge bekjenne at Jesus kristus er herre, til Gud Faders ære. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Hei. Det jeg vet er at Jesus hang på "korset" og mens han hang der blødde han. Så var Jesus ikledd et hvitt linklede, og etter 3 dager reiste han seg igjen. Jeg vet at Jesus er guds eneste sønn, når jeg ser ned på bakken og tenker for meg selv, så har jeg faktisk også en eneste sønn. Når sønnen hans gikk inn i "korset" og jesus da fikk blod på seg og etter hvert ikledd et hvitt linklede, så "reiste" sønnen seg igjen etter 3 dager. Nøyaktig hvordan skjedde dette? Og hvordan gikk guds sønn inn i det korset? Det andre spørsmålet er, hvordan drepte gud verden i den store flommen som ble skylt over alle menneskene, og "noah" fløt på overflaten i et brunt skip? Nei, dette vet vi ikke, det er bare bibelen som påstår at jesus hang på korset og sto opp igjen... Nei, du vet ikke at jesus er guds sønn, du tror det på bakgrunn av ubekreftede påstander i en bok. Inn i korset? Noah myten er nettopp det, en myte. Her juger bibelen om en hendelse som umulig kan ha skjedd. Og med umulig mener jeg umulig på så mange områder at det er UMULIG at dette er en sann historie... Så den myten kan du trygt forkaste 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 bekjenne at Jesus kristus er herre, til Gud Faders ære. Logikk har aldri vært kristens store greie, eller hva? Vi skal altså bøye kne for jesus for å ære ham selv? Hvor er logikken i det? Er ikke jesus/gud det hellige spøkelset et og det samme liksom? 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Iflg. Koranen, døde ikke Jesus på korset. Husker jeg rett ble han ikke en gang korsfestet. Koranen er en bok mot kristendommen og jødedommen, det er derfor denne løgnen står der, det er djevelens bok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå