Dilemma Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Er det noen som har peiling på lufting av anlegg, vannbåren varme? I det siste har det begynt å komme lyder fra anlegget. Kan tydelig høre at det surkler og renner i rørene som går mellom etasjene. Jeg antar at det er luft som har kommet inn i systemet. Er dette noe som er enkelt å fikse selv, eller er det bare å ringe etter service med det samme? Er snakk om et anlegg fra 1996 dersom det er av betydning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Det er ikke montert mikrobobleutskiller? http://www.variantvvs.no/index.php/vannbehandling/mikrobobleutskiller Men du må vel se etter en ventil øverst i anlegget. Kanskje på en fordeler/manifold. Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2017 Jo, det er en mikrobobleutskiller som sitter montert nede i kjelleren. Burde den ha fanget opp den luften som kommer inn i systemet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Regner med at den gjør det hos meg, har aldri trengt å lufte manuellt. Noen ganger hører jeg at det er litt luft, men det forsvinner fort. Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Er det noen som har peiling på lufting av anlegg, vannbåren varme? I det siste har det begynt å komme lyder fra anlegget. Kan tydelig høre at det surkler og renner i rørene som går mellom etasjene. Jeg antar at det er luft som har kommet inn i systemet. Er dette noe som er enkelt å fikse selv, eller er det bare å ringe etter service med det samme? Er snakk om et anlegg fra 1996 dersom det er av betydning. Har du sjekket det om det er noen form for inspeksjonsluke på det høyste punktet en plass? Muligens en kuleventil og luftepotte montert der. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Har du radiatorer eller gulvvarme? Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Har du sjekket det om det er noen form for inspeksjonsluke på det høyste punktet en plass? Muligens en kuleventil og luftepotte montert der. Det er en inspeksjonsluke mellom 1. og 2. etasje. Inni der er det en fordelingsstokk hvor sløyfene til 2. etasje er koblet til. Usikker på om det finnes luftepotte der. Må nesten sjekke det når jeg kommer hjem i dag, men takk for tipset. Har du radiatorer eller gulvvarme? Det er gulvvarme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå